Belki ürün tasarımları ve brandinglerinin minimalliğinden, belki de cool duruşu yüzünden Philips her zaman en sevdiğim elektronik markaları arasında en yukarlardadır. Ama hep pazarlama olarak tam potansiyellerine ulaşamadıkları kanısında olmuştum.

Philips, bizzat kendimin de kullanıp büyük bir hayranı olduğum ürünleri Wake Up Light etrafında yaptığı kampanyalarla bu algımı delmeye başladı. Kampanyaya değinmeden önce ürünü özetlemek gerekirse, Wake Up Light sizin uyanmak istediğiniz saatten daha önce harekete geçerek güneş doğuyormuşçasına yavaş yavaş aydınlanıp sizi daha yumuşak ve doğal bir şekilde uyandırıyor. Belki Türkiye gibi daha uzun gün ışığına sahip şanslı ülkeler için gün ışığıyla uyanmak çok da büyük bir sorun olmayabilir, ancak gün ışığının kış aylarında 3-4 saatlere kadar düştüğü kuzey ülkelerinde, Tanrı?nın bir lütfu olarak karşılanıyor bu ürün.

Kampanyaya geri dönersek, 2009 senesinde Wake Up Light tutkunlarına, aşklarını kendileri anlatmaları için Philips vs. adında çok başarılı bir Twitter kampanyası başlatmıştı Philips. Bu kampanyaynın kazanan fikri için de bir video çekildi. Video hala kişisel olarak en sevdiğim viraller arasında:

Bu senenın kampanyasının adı ?Make me a Morning Person? / Sabahların İnsani Yap Beni(?)?ydi. Facebook da yaptıkları ankette katılımcılar ilk önce yedi sabah tipinden hangisi olduğunu öğrendi. Bunlar: Suratsız, homurdanan, erteleyen (Snoozer), zombi, ceset, sabah kişisi ve ve mutlu. Bu teste katılanlar arasından yüzlerce kişi seçildi ve 21 gün boyunda, bir mobil uygulama sayesinde Wake Up Light ?ın sabahlarını nasıl değiştirildiği takip edildi. Katılımcıların gelişimleri aynı zamanda Facebook sayfasinda -neredeyse- gerçek zamanlı olarak herkes tarafından takip edildi. Sonuç: Mükemmele yakın.

Kötü sabahlar kendimi bildim bileli bir dertleşme konusudur. DDB Amsterdam tarafından hazırlanan Make Me A Morning Person da işte tam burdan yola çıkarak, insanların kolay bir şekilde kendilerini görebilecekleri, ürünün günlük hayatlarında ne kadar faydalı olabileceğini ön plana çıkaran ve bunu yaparken de eğlenceli ve görselliğiyle ikna edici olmayı başaran bir kampanya.

Sleepy Teenager

Grump