1924 yılından beri çikolata üreten Elit, ilk kez bir reklam kampanyasıyla tüketicilerin karşısına çıktı geçtiğimiz aylarda. ?Reklamda acemi, çikolatada usta’ temasıyla hazırladığı kampanyanın reklam filmi serisi, ekranlardaki yerini aldı, çıktığı dönem oldukça konuşuldu. Concept Reklam Ajansı‘nın hazırladığı reklam filmi serisinde, Elit Çikolata’nın, reklamda acemi olan, ama çikolatası konusunda kendine oldukça güvenen, usta bir marka olduğu vurgusu yapıldı. Bir kesim bu kampanyadan hiç hoşlanmadı, bazıları ise bayıldı. Hemen unutanlar için reklam filmimizi hatırlatalım.
Kampanyanın sonucunda ortaya reklamda acemiliği özellikle vurgulananan oldukça komik ve keyifli filmler çıktı. Medya planlama konusunda da oldukça ilginç çalışmalar vardı. Özellikle billboardların “acemi” kullanımı dönüp dönüp tekrar baktırdı, bu kadar acemi olunmaz ki dedirtti. Tam sular duruldu, artık Elit Çikolata bu kampanyayı sonlandırdı mı derken, geçtiğimiz günlerde Türkiye’de ilk sayısını çıkaran Campaign dergisindeki ilan çalışması ile tekrar beni can evimden vurdular.
Ne mi yaptılar? İngiltere?nin en büyük bağımsız yayın kuruluşu Haymarket tarafından 1968 yılından bu yana yayınlanan dünyanın en saygın reklam, medya ve iletişim dergilerinden olan Campaign dergisine “Hoş Geldin Camping” dediler. Evet, evet bildiğimiz çadır dediler, hatta çadırcı dergisi dediler. Amanos, Erdek ve Tekirova’daki tüm kampçılara ve campingçilere sevgi ve saygılarına sundular. İlk önce dergiyi okurken pek anlamasam da sonrasında yine yapmışlar yapacaklarını dedim. Dün ajansın twitter hesabından da paylaştılar, ilk önceleri siz ne biçim ajansınız diyenler oldu ama sonrasında acemi oldukları hatırlanınca iş tatlıya bağlandı da, bir sosyal medya krizi yaşanmadı.
Elit, reklam kampanyasında farklı yolu seçti. Tıpkı Biscolata gibi, tıpkı (bizim pek de hoş karşılamadığımız) Wenice gibi. Ama bu tarz Elit’e yakıştı, çok da güzel oldu pek de güzel oldu. Bu arada belki gözden kaçtı ama bu acemilik dijital mecralarda çok fazla iş yapar, şu an bu mecrada o kadar çok acemi varken bize laf mı düşer dediyseniz eğer, biraz fazla uğraşmak, onların arasından sıyrılmak için daha da acemi olmak, gece gündüz çalışmak gerekebilir.
Not: Geçenlerde tatma fırsatım oldu, çikolatada usta oldukları doğru, reklamlardaki acemilikleri ise zaten ortada:)
Yorum Yok