Pin me up, çünkü Pinterest kadın ruhunun simgesi haline gelmeye başladı. Buradaki ?Up? kelimesi 1950lerin dişilik simgesi ?Pin Up kızlarının? un yanı sıra, ?Repin?lerin açık ara farkla hakim olduğu Pinterest?te yeni ve yaratıcı ?Pin?ler yüklemeye teşviki simgeliyor.
Yani kadın ve (sadece tüketmektense) yaratıcılığa çağrı: Pin me up!
Az Pin, Çok Trafik:
Pinterest son 8 ayda ışık hızıyla yayıldığı, 11 milyon kullanıcı ve ayda 10 milyon ziyaretçi sayısına ulaştığı hemen her yerde konuşulan konular arasında. RJMetrics, Pinterest?in hızla artan trafiğinin yanı sıra kullanımı ve paylaşılanları incelemek üzere, son zamanların trafik ve bağımlılık rekortmeni Pinterest?i mercek altına aldı. Sonuçlar, Pinterest paylaşımlarının %80?ini ?Repin?lerin oluşturduğunu ve kullanıcıların görsellerini takipçileriyle paylaşma oranının çok düşük olduğunu gösteriyor. Sonuçta, ?Repin? yani ?başkasının yüklediği, hazırda var olan görseli yeniden paylaşmak?, çoğu Facebook ve Twitter paylaşımından daha az zahmet gerektiriyor ve böylelikle orijinal pi sayısı daha az olsa da yayılma çok hızlı sağlanıyor.
RJMetrics CEO?su Robert Moore, bu yayılımı ?Viral Marketing?in gücü olarak tanımlamış. Gerçekten de Pinterest trafiği, zahmetsiz bir ?viral pazarlama? örneği fakat bu sefer iletişim ?Word of Mouth?daki gibi dilden dile değil de gözden göze gerçekleşiyor, beğeni ve göz zevki paylaşılıyor ve hızla yayılıyor.
Pinterest?i en çok kimin ve ne amaçla kullandığı da başka bir tartışma konusu. Tasarımcılar, ev hanımları, öğrenciler, markalar, okul öncesi öğretmenleri.. Annelerin paylaştıkları bebek mamaları, çocuk odaları ve kıyafetlerinin yanı sıra, eğitici görsel ve çocuk portfolyolarının da bulunduğu rengarenk profil ve yaratıcı ?pin?lere çok sık rastlıyorum. Pinterest?in çocukların görsel yetenek ve zeka gelişiminde çok yararlı olabileceğini düşünüyorum.
Artık kadınlar Venüs?ten değil!
Time dergisinde yazıldığı üzere artık erkekler Mars?tan kadınlar Venüs?ten değil, Erkekler Google +?dan, kadınlar Pinterest?ten diyebiliriz. Bir toplumun kadınları kendini eğitip, üretici ve paylaşan konumuna geldiğinde o toplum için çok daha fazla umut var demektir. Her zaman savunduğum üzere ev hanımları sayıca çok ve üretken bir potansiyele sahip. Pinterest benzeri sitelerdeki fikir ve paylaşımlar, sadece tüketime yönelten televizyon programları ve muhabbetlerden çok daha iç açıcı geliyor bana. Bir kısım bayanlar da benim gibi düşünüyor olmalı ki Pinterest kullanıcılarının %83?ünü kadınlar oluşturuyor ve el yapımı yaratıcı işlerin bulunduğu ?pin?lere çok sık rastlıyoruz. Her ne kadar ?repin? oranı çok yüksek olsa da, birçok kadın ürettiği tasarımını, fikrini, yemek tarifini paylaşıyor ve bir diğer kısım bu fikirleri yeni ve çekici bir olgu olarak kabul edip uygulamaya koyuyor. Yalnız bu görsel şölen içerisinde dikkat edilmesi gereken bir durum var ki ?repin? oranının bu kadar yüksek çıkması, yaratıcılıktan çok hazırda var olanın hayranı ve bağımlısı olma tehlikesiyle karşı karşıya olunduğunu gösteriyor. Pinterest?in ?repin? ya da ?Like? butonu, bu yoğun trafik içerisinde zahmetsizce bağımlı olmanıza ve fark etmeden saatlerinizi harcamanıza sebep olabilir. Bu sebeple Pinterest’i amaca yönelik kullanmaya çalışmalı; bilinçli kullanıldığı sürece harikalar diyarı olan Pinterest?in dipsiz kuyu şeklinde bizi yutmasına da izin vermemeli?
Yorum Yok