2011 Mayısında kurulan, 2012 Ocak ayında Facebook zaman tüneline katılan ve yeni inografik rakamlarına göre günlük 1 milyon ziyaretçi sayısına ulaşan Pinterest?in var olan ve olası kullanım alanlarına göz atalım dedim.

Gözümüzden kaçmaz bazı şeyler..

***Markalara da açılan Pinterest?te firmalar ?Görsel Hafıza Reklamcılığı?na soyunabilir, buna uygun tasarım ve reklam stratejileri geliştirebilir. Ne de olsa bu sefer earned marketing ?Word of Marketing? de olduğu gibi dilden dile değil de gözden göze yapılıyor. Çok daha hızlı yayılan reklamlar, gözden göze yapılan bu gönüllü pazarlama şeklinin geleneksel dijital pazarlama yöntemlerinden daha etkili olduğunu kanıtlıyor. Gözü hafife almamalı.

***Pinterest?te insandan değil yapılan işten bahsediliyor. ?Küçük insanlar kişileri, ortalama insanlar olayları, büyük insanlar ise fikirleri konuşur? derler ya, aynen onun gibi Pinterest?teki paylaşım çoğu sosyal sitesinden daha az bilgi kirliliği ve dedikodu içeriyor (şimdilik).. Twitter ve Facebook?ta yer alan laf kalabalığı Pinterest?te yok. Pinterest?te insanlar günlük hayat aktivitelerinden bahsetmek yerine, ilginç ve beğenilen görselleri paylaşıyorlar.

***Pinterest?in hem sosyal anlamda, hem de ekonomik olarak çok büyük katkıları olabileceğini düşünüyorum. Pinterest doğru kullanıldığında, kadının toplumda yaratıcı ve üretken rol üstlenmesinde; çocukların görsel zeka ve yeteneklerini geliştirmesinde; küçük işletmelerin satış ve pazarlama fırsatı bulmasında (her ne kadar büyük firmaların geleneksel satış sırasında ve sonrası servis etkisi Pinterest?in dijital ortamında bulunmasa da?) büyük fayda sağlayabilir. Büyük firmalar, reklamcılar ve tasarımcılar için ise reklam kampanyaları, rakip aktiviteleri ve tasarımları takibi yapılması açısından kolaylık sağlayabilir.

pin it butonu

***Kategori ve repin sistemi benim gibi arşiv meraklıları için biçilmiş kaftan. Arşivinizi kategorilere ayırabildiğiniz gibi, sitede gezdikçe sadece bir repin butonuyla zenginleştirebiliyorsunuz. Ayrıca bilgisayarınızın ?sık kullanılanlar?ına ?PIN IT? butonu indirerek, internette gezinirken rastladığınız görselleri ?pin? edebiliyoruz. Bu işlemin nasıl yapılacağını anlatan videoya http://pinterest.com/about/goodies/ adresinden ulaşabilirsiniz.

contributor ekleme

***Pinterest?in reklam trafiğini daha da hızlandıracak opsiyonları var. Takip ettiğiniz bir pinterest kullanıcısını, pin kategorilerinize ?contributor? olarak ekleyebiliyorsunuz. Bu, bireysel bir profil olabileceği gibi, ünlü markaların pinterest profilleri olabilir. Bu durumda ?contributor? ınızın profilini inceleyenler, sizin kategori ?board? unuzu da göreceklerdir. Küçük işletmeler ya da bireyler, büyük markaları ?contributor? yaparak boardlarını daha görünür hale getirebilirler. İşin ilginç ve fırsatçı tarafı ise, eklediğiniz ?contributor?a sadece durumu bildiren bir e-mail gönderilmesi; ancak işin başında ekleme talebi gönderilmemesi. Yani bir bakıma, pinleriniz karşı tarafın izni olmadan onun profilinde yer alıyor. Yalnızca bu işlemi e-maili okuyarak fark eden ve durumdan memnun olmayan kullanıcılar, ?contributor? olma durumuna son verebiliyor. Fakat eğer contributor, profilini ve e-mailleri sık güncellenmeyen bir Pinterest kullanıcısıysa, bu yararlanma durumundan bir süre için haberdar olmayabilir. Markanın muhtemelen fark etse de son vermeyeceği durum board un marka ile ilgili görseller içeriyor olmasıdır. Markalar için korkunç bir ihtimal ise, bazı kimselerin marka itibarına zarar verici protesto pinleri içeren ?board?lar paylaşmasıdır. Markalar Pinterest profiline daha önem verdikçe, Pinterest?in bu uygulamaları muhtemelen daha sıkı kontrol altına alınacaktır.

***Geçtiğimiz günlerde Minnesota Daily dergisi, sosyal medyayı kullanarak işlenen derslerin Minnesota Üniversitesi öğrencilerinin derse katılımında ve notlarında yarattığı olumlu etkiyi yazmıştı. Makale, Facebook ve Twitter kullanılarak ele alınan derslerin, bilgi akışını ve interaktif soru cevap uygulamaları kolaylaştırırken; Pinterest kullanmanın ise tasarım alanı öğrencilerinin stillerini ve vizyonlarını şekillendirmesi açısından çok yararlı olacağına değiniyor. Ayrıca kategori sistemiyle çalışan Pinterest öğrencilerin birbirinden etkilenme şeklini ve sene içerisindeki gelişimlerini gözlemleye yardımcı oluyor. Şimdilik belki sadece Minnesota ve birkaç üniversite daha sosyal medyayı eğitim sistemlerine araç etmiş durumda ama ilerleyen senelerde Türkiye ve birçok ülkede üniversitelerin sosyal medya ile el ele vermiş bir eğitim sistemi anlayışına geçeceğinden şüphem yok. 2010ların sosyal medya kullanım şekli 2000lerden çok daha farklı, bilinçli ve amaca yönelik olacak gibi gözüküyor. Sosyal medya hayatımızda zaman kaybı ve dedikoduyu arttırmak yerine, gitgide işlerimizi pratikleştiren, globalleştiren, zenginleştiren, boyut ve vizyon kazandıran bir misyona bürünecek.