Rekabet hayatımızın bir parçası olduğu gibi markalar içinde son derece önemli olan bir kavram. Zaten bunu hepimiz çok iyi biliyoruz. Daha önce birkaç yazımda belirttiğim gibi bir çok şirket reklam aracı olarak sıradan pazarlama tekniklerinden ziyade yenilikçi ve sosyal medya ağırlıklı kampanyaları tercih ediyorlar. Bunun nedeni de tabiki ?rekabet?. Bu kampanyalardan birini de geçtiğimiz haftalarda Kara Yolu Yolcu Taşımacılığında 50. yılını kutlayan bu sektörün önemli markalarından biri olan Pamukkale Turizm başlattı.
Ülkemizde en yaygın ulaşım yönteminden biri olan kara yolu ulaşımında tıpkı havacılık sektöründe olduğu gibi kıyasıya bir rekabet söz konusu. Lüks, konfor ve hizmet konusunda Avrupa ?yı geride bırakan Kara Yolu Yolcu Taşımacılığı sektöründe birçok firma bu rekabete ayak uyduramayıp saf dışı kalıyor. Rekabet eden önder firmalar, gerçekleştirdikleri yenilikçi çalışmalar ile hem mevcut müşterilerine hem de hedeflerine ulaşma başarısını elde ediyor.
Pamukkale Turizm ?de yukarıda bahsettiğim yenilikçi ve rekabetçi firmalar içerisinde lider konumda olan bir firma. Bu göreceli bir kavram olabilir ama istatistikler ve çeşitli incelemeler beni haklı çıkarıyor. Günlük hayatta bir çok jenerik marka ile karşı karşıyayız. Örneğin kağıt mendil yerine ?Selpak? ismini daha çok yakıştırırız veya margarin yerinse ?Sana? annelerimizin vazgeçilmez tabirlerindendir. İşte Pamukkale ?de sektöründe jenerik marka yaratmış tek firma konumunda. Otogarlarda koltuk arkasında tv ekranı ve interneti olan her otobüs TEKNOBÜS olarak adlandırılıyor. Pamukkale Turizm ?in markası olan bu sistem sektörün jenerik markasına dönüşmüş. Aslında sektördeki ilkleri de sadece bununla sınırlı değil, hemen hemen hepimizin faydalandığı, otogarlara gitmek için kullandığımız şehir içi servis uygulamasını ilk başlatan firma da Pamukkale Turizm.
50. yıllarında da farklı uygulamaları ile dikkat çeken firma son olarak yukarıda geçtiğimiz haftalarda başladığından bahsettiğim ?PamukKare? adlı Facebook uygulamasını başlattı. Sosyal Medya alanındaki uygulamaları göz önüne alındığında sektöründe rakibi olmayan firma bu uygulama ile yerini sağlamlaştıracağa benziyor. Uygulamaya göz attığınızda kafanızı karıştırmayan bir konusu ve kullanımı mevcut. Tek yapmanız gereken bir fotoğraf çekmek. Bu görselin içerisinde Pamukkale logosu, Pamukkale ismi, Pamukkale otobüsü, Pamukkale şubesi, Pamukkale bileti gibi firmanın unsurlarından en az birinin yer alması yeterli. Belirttiğimiz unsurları içerisine alan fotoğrafınızı sisteme yükleyerek değerlendirmeye sunuyorsunuz. Çeşitli değerlendirmelerden sonra ilk üçe giren fotoğraflar ve juri tarafından özel ödüle layık görülen bir fotoğraf ödüllendirilecek.
Müşterileri ile her zaman iç içe olan, onların fikirlerini toplayan ve bunun sonucunda pratik ve yenilikçi çözümler sunan firmalar her zaman başarıyı elde etmişlerdir. Bu firmalardan biri de tabiki Pamukkale Turizm. Gerek Twitter adreslerindeki içten ve profesyonel yaklaşım gerekse Facebook Fan Page üzerinden kurdukları sorunsuz iletişim ile pek sosyal olmayan Kara Yolu Yolcu Taşımacılığı sektörünün en içten ve en yenilikçi firması olarak karşımıza çıkıyorlar. Bu durum hem onlar için hem de biz ?kusursuz hizmet arayan? müşteriler için önemli bir avantaj.
Yorum Yok