Geçtiğimiz günlerde önce bir Zaytung haberi gibi görünen ancak sonrasında gerçek olduğu anlaşılan bir gelişmeye şahit olduk. Turkcell’deki Muhabbet Kart konsepti gibi bir BİMcell konsepti karşımıza çıktı. Bu demek oluyor ki artık BİM, Avea üzerinden bir hizmet sağlayıcı görevi görecek. Bazı kaynaklarda yeni bir operatör gibi lanse edilmesine bakmayın, aslında sadece bir paket satış anlaşması. Ama fazlasıyla anlamlı. Neden mi?
BİM konsept olarak Almanya’daki ALDI ve Lidl’i Türkiye’ye uygulayarak önemli bir başarı elde etmiş bir perakende mağazalar zinciri. Sürekli sattığı ürünler yanında dönem dönem iPhone 4 gibi farklı ürünler de sattığına şahit oluyoruz. Ve Türkiye’de daha önce bu kadar önemli görülmeyen perakendeci markaları(bilinen üreticiler tarafından, mağaza zincirine özel markalı olarak üretilen ürünler denebilir) hayatımıza bu kadar sokan zincir de BİM. En ucuz olma misyonuyla bir çok kişinin hayatına girip, onları da fazla beklentiye kapılmalarına neden olmadan mutlu etti. Hâlâ da buna devam ediyor ve eski ortağı tarafından kurulan A-101 ona yaklaşabilecek durumda da görünmüyor.
Avea ise Türkiye’nin pazar payında da tarihi olarak da 3. operatörü olarak rekabetini ucuzluk üzerine kurmuş durumda.(Avea’nın rekabet stratejileri üzerine de daha sonra yazacağım.) Turkcell ve Vodafone’un ardından geliyor olmaları, onları doğal olarak fiyat üzerinden, daha düşük kalite kullanarak rekabete zorluyor. Bu anlamda Avea da ucuz fiyata telekomünikasyon hizmeti sunan bir operatör olarak zihinlerde yer etmiş durumda diyebiliriz.
Ve bu esnada BİM ve Avea işbirliğini görüyoruz. Ucuzluğu ön plana çıkaran iki marka, bir ortak markalama(co-branding) çalışmasıyla karşımıza çıkıyor. Bana kalırsa Avea’nın son yıllarda yaptığı en doğru hamlelerden biri de bu. Ucuzluğunu, başka bir ucuzluk temsilcisiyle pekiştiriyor ve BİM’in yüzlerce mağazasını kullanarak yeni bir dağıtım kanalına erişiyor. Ucuzluk marketinde, ucuzluk temsilcisi bir operatörün hattı satılıyor. Gayet yerinde ve mantıklı; mutlaka iki markaya da olumlu katkıları olacaktır.
Pazar bölümlerine yaş itibariyle her yıl dahil olan çocuk ve gençler bir yana dursun, insanların elindeki hattı değiştirmelerini sağlayacak kadar güçlü bir birliktelik olacağını düşünmesem de bundan sonrası için özellikle çocuklarına ilk telefonlarını alan ailelerin tercihlerinde yer edebilir. Bunun için SMS açısından da net bir duruşu ve kampanyası olması gerekiyor. Belki de sadece kafası rahat olsun diye tek fiyattan konuşmak için bu hattı alabilir insanlar. Belli olmaz ama güzel bir ortak markalama örneği olduğunu tekrar belirtmeliyim.
Ucuzluk istiyorsanız, size çifte ucuzluk sunuldu bu birliktelikle. Bundan sonrasını da hep beraber görüyor olacağız kısmetse.
Muhabbetiniz bol olsun…
Yorum Yok