Merhabalar Brand Talks Ailesi,
İlk yazımda belirttiğim gibi bu yazma işi beni sardı 🙂 Keyif aldığım sürece de pek klavyeyi bırakasım yok gibi..
Beğenildiğini de hissetmem ile gazı aldım ve Elit Çikolata?nın ?Reklamda Acemi, Çikolatada Usta? sloganlı reklam kampanyası hakkında görüşlerimi paylaşayım dedim. Biraz tüketici olarak, biraz ise reklam meraklısı olarak.
Elit kimdir, nedir, ne zaman kurulmuş, ne kadar ciro yapar gibi bilgileri es geçerek, Reklam kampanyasına bir göz atalım ve uygulanan kampanyayı değerlendirelim.
Slogan oldukça yaratıcı ve yalın: ?Reklamda Acemiyiz ama Çikolatada Usta?
Gelin bir rakiplere bakalım öncelikle; Ülker, Eti, Kent, Nestle, Kraft, Şölen, Sagra gibi markaları sayabiliyoruz bir çırpıda. Özellikle Ülker, Eti ve Nestle?yi ele aldığımızda inanılmaz pazarlama aksiyonları, çok yönlü reklam kampanyaları, sponsorluklar, festivaller, Saha aktiviteleri gibi pek çok faaliyetlerin içerisinde görüyoruz hayatımızın her anında. Ve aslında çoğunu da benzer reklam mantığı ile, ( Çikolata mutluluk verir, olağanüstü duygular yaşatır, tutku, aşk, arzu, tatmin ? ) ve yine bir çoğunu reklamlarda kadın objesini hakim bir biçimde ve erotizme bandıra bandıra kullanırken görüyoruz. Sadece çikolata reklamlarında erotizm ve kadın konusunu ele alsak ayrı bir yazı daha çıkar o yüzden dallanıp budaklanmıyorum.
Böylesi güçlü rakipler varken ve ?Atacak Kurşunumuz? rakiplere kıyasla sınırlıyken şüphesiz ki farklılaşarak, yaratıcıkla ve biraz da hafif bel altı çalışarak hedefimize ulaşabiliriz. İşte Elit?in de tam olarak yaptığı bu ! Farklı bir silah kullanmak.
Peki Elit?in yaptığı ne ve bize anlatmak istediği ne?
Evet biz rakiplerimiz kadar bütçeli ve yoğun reklam kampanyaları yürütemiyoruz. Evet biz bu işle çok ilgilenmiyoruz çünkü biz en iyi çikolatayı yapmak için çaba sarf ediyoruz. Bu mesaj her ne kadar bir kesim tarafından çocuksu bulunsa dahi aslında tam olarak dönüşen tüketici yaklaşımını ustalıkla yakalıyor. Bir çoğumuz aslında daha çok gizli ve özel tatların peşindeyiz ( farklı olma, ayrıcalıklı hissetme arzusundan olsa gerek ) gözümüzün önüne sokulandan ziyade kıyıda köşede kalmış pek bilinmese de enfes olan lezzetleri arıyoruz. Belki de sadece ben bu şekilde düşünüyorum, bir şeylerin gözüme bu kadar çok sokulması o ürünün kalite algısını düşürüyor bende. İşte tam bu noktada elit?in mesajı beni yakalıyor. Biz kalitemizle var olmak istiyoruz.
Capitalde bu konuyla ilgili bir yazıda elit?in fabrikasına ve üretimine yaptığı yatırımı bu reklamlarla yansıtmadığı eleştirilmiş, acaba elit?in böyle bir amacı hiç oldu mu ki? Veya elit?in mevcut durumunu ele aldığımızda fabrika, üretim, yatırım gibi tanıtımlara ihtiyacı var mı ki? Tartışılır. Ama bence kesinlikle yok.
Reklamın genelini incelediğimizde öncelikle rakiplere, kadın, aşk, tutku, seks kavramları ile alaycı bir şekilde dokunduruluyor. Yine rakiplerinin popülaritelerini ve mevcut konumlarını lezzetlerinden ziyade tanıtımları sayesinde elde ettiğini ima ediyor mesajı ile. Ve aslında tüm mesajların altında ? Biz kaliteli ve çok lezzetli çikolata üretiyoruz.? Mesajı iletiliyor. Reklam yapmasına rağmen reklam yapmıyormuşçasına bir imaj çiziyor ki bu da pek şükela. Tüketicinin özgürlüğünü kısıtlamıyor, kendini anlatıyor rakipleri ve kendisi ile güzelce dalga geçiyor eğleniyor ve eğlendiriyor. Benzer strateji ve yöntemlerle rakipleri ile kısa vadede rekabet edebilecek olsa dahi uzun vadede rekabet edemeyeceğinin farkında ve her şeyden önemlisi böylesi bir tercihin farklılık ve farkındalık yarattırmayacağı malum.
Şike, teşvik muhabbetleri bu kadar yaygınken itiraf ediyorum; Evet Elit Çikolata irademin dışında yazdırdı bu satırları.. İnanın bende farkında değildim, her şey o bitter çikolatayı yememle başladı 🙂
Hadi ama kabul edelim farklı, yaratıcı ve akılda kalıcı değil mi şunlar?
Tebrikler Elit Çikolata ve Concept Reklam Ajansı..
Auş bildirdi..
Yorum Yok