Bazı markaların ürünlerinin kullanım alanları ile ilgili olarak tüketicinin hayatında yer almaları kolay değildir. Bu tür markalar ne kadar reklam çalışmaları yaparlarsa yapsınlar tüketicinin günlük hayatında kolaylıkla karşılaşabileceği ürünlere sahip olmadıklarından dolayı pazarlama çalışmaların hedefe ulaşma süreçleri zordur. Pazarlama faaliyetleri içerisinde  yer alan reklam çalışmalarını bu türde ürünler için  kurgulanması zordur. Verilecek mesaj, reklamın kısa olması, reklam müziği vb. gibi birçok detayın en temiz şekli ile anlatmak gerekir. Aslında bu tüm markaların hedefi gibi görünse de bu hedef her markada aynı oranda değildir. Durum böyle olunca reklam çalışmalarının her açıdan ürün üzerinde daha çok katma değer yaratması gerekir.

Bu doğru hamlelerden bir tanesini yakın zamanda Artema?da gördüm. Artema, Engin Günaydın ile birlikte “Artema Dayanıklılık Testi” ismiyle yeni bir reklam çalışmasını hayata geçirdi. Artema?nın Engin Günaydın ile birlikte çektiği reklam filmi aslında kurgu olarak yeni değil. Bundan tam 25 yıl önce Şener Şen?in rol aldığı ve ?Aç-Kapa Artema? sloganıyla çekilen reklam filmlerinin devamı niteliğinde.

25 yıl sonra aynı slogan ve modernleşmiş çekim yöntemleri ile yapılan reklam, markanın söylemlerindeki sürdürülebilirliğini en güzel şekilde ortaya koyuyor. Yeni çekilen reklam filminde Engin Günaydın standartları zorlayan Artema armatürlerini bozmaya çalışan bir karakter olarak izleyenlerin karşısına çıkıyor.

Artema ne vermek istiyorsa bunu çok güzel ve en iyi şekilde reklama yansıtmış…

Hadi gelin biraz reklamı inceleyelim

İzlettiriyor!

Ortalama reklamların uzunluğu 44 saniye civarlarında. Beyaz bir arka planda sadece ürün ve reklam oyuncusunun yer aldığı sahne kurgulaması oldukça odak toparlayıcı olmuş. Reklamların neredeyse 33 saniyelik kısmında ürünle sempatik bir şekilde karşılaşıyorsunuz. (Tabi ki burada oyuncunun katkısını ve önemini unutmamak gerek.)

Biri size 33 saniye boyunca musluğu izle dese buna cevabınız ne olurdu bir düşünün?

Aynı zamanda reklamda verilmek istenen mesaj yani Artema?nın dayanıklılığı en doğru ve güzel bir şekilde işlenmiş. Metinlerin sadeliği, reklam müziğinin ve dış sesin temizliği ve kulağa melodik açıdan hoş gelmesi reklamın katma değerini artıran etkenler olmuş. Konu olarak kurgusuna baktığımızda Engin Günaydın?ın tek amacı Artema?yı bozabilmek.  Reklamda sol üst köşesinde yer alan sayaç ise ürünle ilgili sublüminal bir mesaj veriyor kullanıcıya.

Artema’dan tam isabet!

Kısacası Artema iyi bir işe imza atmış. Son zamanlarda beğendiğim reklamlar arasında üst sıralarda yer alıyor. Şu an üç farklı versiyonu çekilen reklamın yakın zamanlarda yenileri bizlerle birlikte olacak.

Engin ile Artema Dayanıklılık Testi

Aç-Kapa Şener Şen Reklamı

“Eğer yazıyı beğendiysen, paylaşarak teşekkür edebilirsin”