Advergame, web veya benzeri iletişim kanalları için hazırlanan “reklam amaçlı” bilgisayar oyunlarıdır. Kurgulanan oyun içine marka imajını destekleyen mesajların yerleştirildiği bir pazarlama biçimidir. Bunun yanında pazarlama içerikli mesajlarla marka bilinirliğini interaktif yollarla artırmaya çalışan bir oyun türüdür. Klasik veya konvansiyonel pazarlama yöntemlerinden farklı olarak tüketicileriyle pozitif bağ kurulmasını sağlar. Kullanıcıların markayla birebir ilişki içerisinde olması ve bunu oyunla bağdaştırması daha akılda kalıcı hale gelmesine yardımcı olmaktadır.
Web sayfaları, sosyal mecralar, mobil ve yeni yaygınlaşan dijital TV’lerde kullanılabiliyor. Advergame’in internet kullanımı diğer mecralara göre daha yaygın ve etkilidir.
Bunun nedeni sınırsız sayıda kişiye ulaşabiliyor olması, geri dönüşlerin toplanması ve değerlendirilmesi açısından daha müsait olmasıdır.
Advergame diğer reklam tekniklerinden farklı olarak maliyet açısından da markalar açısından maliyet avantajı sağlamaktadır. Neredeyse sıfır maliyetle bir advergame kurgulanabiliyor. Advergame uygulamaları eğlendiren, bilgilendiren, ödüllendiren tarafı ile de markaya karşı duygusal bağ kurulabilmesini güçlendirirken de ürün deneyimi yaşatabiliyor. Yapılan araştırmalarda kullanıcıların advergame için ayrılan vakit ortalama 6-60 dakika arasındadır. Double Fusion ve Nielsen Interactive’in ortaklaşa yaptıkları araştırmaya göre, bilgisayar oyunlarına alınan reklamlar, ürünün bilinirliğini %60 oranında artırmaktadır.
Advergame,
– Viral etki yaratır!
– Marka mesajını kuvvetlendirir.
– Kalabalıklar içerisinde fark edilmenizi sağlar.
– Pozitif ürün/marka deneyimi sağlar.
– Marka bilinirliğini, kabulünü ve engagament’ı güçlendirir.
– Net promoter score’a artı değer katar.
– Sadık topluluklar yaratır.
Rexona Men “Burcu Terletiyor”
Rexona Men, dünya kupası boyunca erkeklerin ilgisini çekmeye çalışıyordu. Aynı dönemde iletişim yapan pek çok markanın elinde dünyaca ünlü isimler, milli takımlar ve organizasyon sponsorlukları vardı. Rexona’nın elinde ise bunların hiçbiri bulunmuyordu. Daha sonra futbol otoritelerinin en güzeli olan Burcu Esmersoy’u dahil ederek “Burcu Terletiyor” fikri oluşturuldu. Banner çalışmalarıyla site trafiği yaratıldı ve ardından sosyal paylaşım mecraları üzerinden kampanyanın konuşulması, paylaşılması ve önerilmesi sağlandı. Site içerisinde futbol bilgisinin sınandığı mini yarışma yapıldı. Kampanya, çekilen özel videolarla desteklendi. Tüm bunların sonucunda 4 haftalık ziyaretçi sayısı 713.535 idi. Kampanya öncesi algısal ve ölçülebilir hedeflerin tamamında tatmin edici artışlar gözlendi. Kısacası Rexona, dünya kupasının kazananlarından biriydi.
Lipton “Her şeyi bilen kadın”
Poşet çay pazarını en çok geliştiren Lipton’un marka söylemi “çay zihni berraklaştırır” idi. Marka yasal sınırlar nedeniyle bu bilgiyi reklamlarında kullanamıyordu. Lipton kampanyası için, dijital teknolojilerin olanaklarından faydalanarak yapay zeka yazılımıyla hedef kitlesine “Lipton çayın zihni berraklaştırdığını” ispat etmeye karar verdi. Kampanyanın ilk aşamasında internet temel alındı. Marka karakteri “Her şeyi bilen kadın” tanıtıldı. Akıllarında tuttukları objeleri %90 oranında doğru bildi. Türk internet tarihinin gelmiş geçmiş en çok trafik alan projesi oldu. Yaklaşık 15,4 milyon ziyaretçi. Toplam Lipton cirosunda %24’lük ve tonajda %31’lik artış sağlandı. Bu site güncel promosyonların duyurulduğu bir “owned media” kanalı olarak hayatına devam ediyor.
“Eğer yazıyı beğendiysen, paylaşarak teşekkür edebilirsin”
Yorum Yok