Amstel Bira Bulgaristan’da güzel bir deneyim pazarlamasına imza atmış. Sofya’da Serdika metro durağının karşısında gerçekleştirilen “Amstel Pause” isimli çalışma ile Amstel Birası katılımcıların zihinlerini temizlemek için onları üç dakikalık bir molaya teşvik etti. Yapılması gereken otomatın karşısına geçip üç dakika boyunca hiçbir eylemde bulunmadan beklemek. Bu sırada yaptığınız herhangi bir eylem olursa şansınızı kaybediyorsunuz ama yeniden başlayabilme hakkına sahipsiniz. Amstel Birası bu çalışma ile oldukça sade ve net mesajını markası ile katılımcılarla buluşturmuş.
Amstel Bira şöyle diyor; Herkes günün sonunda bir mola hak eder. Samimi ve düşünceli olan bu mesaj sayesinde marka belki de hiçbir zaman belirli iletişim kanalında öteye gidemeyecekken o engeli aşarak katılımcı ile duygusal bir bağda kuruyor.
Çalışma sonunda toplamda 1.344 bira dağıtılmış ve katılımcılar toplamda 67 saat beklemede bulunmuşlar. Şimdi şöyle düşünün sanırım hiçbir marka satış kanallarında ürünün karşısında sizi üç dakika ona bakarak bekletemez veya yazılı, görsel veya dijital mecralarda yaptığı bir reklam çalışmasıyla üç dakika boyunca tamamen ona odaklanmanızı sağlayamaz. Burada ise katılımcılar sadece o ödülü almak için hedefe odaklandıklarından dolayı üç dakika boyunca “Amstel Bira”yı düşünüyorlar. Oldukça zor olan bir iş nasılda keyifli bir hale dönüştürülerek güzel bir deneyim pazarlamasına imza atılmış.
Bu projenin yaratıcı ajansı ise Next-DC.
Yorum Yok