12 Eylül tarihinde The Swiss Bosphorus’da düzenlenen İnteraktif Pazarlama Zirvesi 2013’deydik.
Türkiye’nin dijital platformlardaki hızlı ve verimli gelişmesine paralel olarak bu alandaki ev sahipliği yaptığı organizasyon sayısında da hızlı bir büyüme yaşanıyor. Fakat dijital organizasyon yapabilme yeteneği halen tam olarak kazanılmış durumda değil maalesef. Bizde BrandTalks yazarları olarak bu alana yönelik Türkiye’nin en etkin organizasyonlardan bir tanesi olan ve 12 Eylül tarihinde The Swiss Bosphorus’da düzenlenen İnteraktif Pazarlama Zirvesi 2013’e katıldık.
Öncelikle söylemek isteriz ki zirvenin konusu ve konuya uygun hazırlanan ana tema görseli, gidilmek ve verilmek istenilen mesajı çok güzel anlatıyordu. Bu konuda emeği geçen herkesi tebrik ederiz..
Genelde bu tarz organizasyonlarda nelerin olmaması gerektiğine hep yazının sonralarında yer verilir. Algı ve odaklanmanın eşiği ile ilgili olarak da bu kısımlara çok dikkat edilmez. Biz bu sefer biraz değişik yapalım istedik ve zirvede nelerin olmaması gerektiğini ilk başta vermeyi uygun bulduk.
Bu bölümü direkt zirvenin eksikliklerini yazmak amacıyla kaleme almıyoruz. Aksine bu tarz organizasyonların daha iyiye gidebilmesi için küçük bir katkı yapmak için yazıyoruz. Bu kısmı özellikle belirtmek istiyoruz.
Zirvenin notlarını bir önceki yazımızda paylaşmıştık. Zirve notlarımıza ve Twitter günlüğümüze buradan ulaşabilirsiniz.
İnteraktif Pazarlama Zirvesinde Neler Olmamalıydı
Baskılı Materyal Kullanımı
Bir dijital zirvede bu kadar çok baskılı ürün kullanılmaması gerekir. Masalarımızda her oturum sonrasında farklı duyurular için broşürler, ilanlar vb. baskılı ürünler geliyordu. Eğer bir dijital zirve yapıyorsanız bu konuya özen göstermeli bu tarz duyurulara salonda ayrı bir ekranda yer verebilirsiniz. Organizasyonun sonunda da normalde baskılı materyal kullanılsaydı harcanacak kağıt tutarı bu kadarken bugün bu kadar ağacı kurtardık diyerek bir sosyal mesajda vererek katılımcılarda farklı bir bilinç oluşturursunuz. Eğer sponsorlar bunları dağıtmak istiyorsa organizasyonu düzenleyen kurum buna engel olabilecek yapıyı en başında kurmalı diye düşünüyoruz.
Futbolcuların Organizasyona Katılması
Organizasyonun ana sponsorları arasında yer alan Türk Telekom’un desteği ile zirveye Hollandalı iki futbolcu Dirk Kuyt ve Wesley Sneijder katıldı. Bu isimlerin bir interaktif pazarlama zirvesine katılmasının amacını tam anlayamadık. Futbolcuların organizasyona katılması ile katılımcıların tamamen odak noktası farklı bir alana çekildi. Sonrasında zaten salonda farklı bir hava esmeye başladı. Ayrıca futbolculara sadece bir tane zirvenin konusu ile ilgili soru soruldu ve sonrasında hep sorular futbol ile ilgiliydi. Eğer futbolcu katılımı mutlaka gerekiyorsa bunu zirvenin en verimli olacak saatine değil en sona koyulması gerekirdi ama bizce böyle bir zirvede zaten buna gerek yoktu. PR amaçlı düşünülmüş bir çalışma ise fikrimiz PR için organizasyon içerik odağının dağıtılmamasından yana olurdu.
Oturum Sponsoru Olmak Marka Sunumu Yapmak Olmamalı
Eğer bir zirvede oturum sponsoruysanız ve size sunum yapma imkanı veriliyorsa bu sponsor olan firmanın sadece kendi çalışmalarını anlatması olmamalı. Bunun kontrol edilebileceği mekanizma ise organizasyon yönetiminden geçiyor. Organizasyon yönetimi sunum yapacak kişilerle mutlaka daha öncesinde görüşmeli ve bu şekilde sunumlara izin vermemeli. Bu tarz zirveler katılımcılara bakış açısı katmalı, yaklaşımlar kazandırmalı. Sponsor olan firmanın yaptığı çalışmaları dinlemek, dinletmek olmamalı amaç. Sanırım bu Türkiye’miz de bir çok organizasyonun halen en büyük sorunu. Eğer sponsor firma isen mutlaka markanı tanıtmalısın. Bize sorarsanız bunun tam aksi yapılacak bir sunum, marka imajını çok daha iyi yerlere taşır ve marka bilincinin katma değerli oluşmasını sağlar.
Salonun içerisine girdiğinizde, dışına çıktığınızda yani aktivite alanında nereye giderseniz gidin promosyonlar her yerde karşınıza çıkıyordu. Özellikle sponsor markaların maşallahı var hiçbir katılımcılar için hiçbir zahmetten kaçınmamışlar J Fakat söylemeden de geçmek istemeyiz bu aktiviteye farklı bir kattı. Fuaye alanında oldukça farklı aktivitelere katılım sağlamak mümkündü. Aslında doğru bir şekilde tasarlandığın organizasyonu nasılda keyifli hale getirebiliyor markalar.
Zirvenin Katma Değerini Unutmamak Gerekir
Zirvede yukarıda anlattıklarımızın yanın çok değerli sunumlarda vardı. Özellikle birkaç oturum bakış açısı ve sunum açısından oldukça başarılıydı. Sektöre ışık tutabilecek bir çok katma değerli bilgi paylaşıldı. Organizasyon öncesi ve sonrası tüm katılımcılar düşünülmüş ve gerekli her türlü alt yapı hazırlanmıştı. Emeği geçen herkesin bir kez daha eline sağlık!
Gelecek Nasıl Konumlanacak ?
Zirveden çıkardığımız sonuç ise önümüzdeki 3-4 yılın mobil ve video üzerine konumlanacağı. Markalar yatırımlarını bu alanlara doğru kaydırmasında yarar olacağı öngörüsü tüm konuşmaların ortak mesajıydı. Mobil’in doğru müşteriye ulaşmada sunduğu imkanlar, video’nun da içeriği görselleştirerek anlatmak istenilen mesajı daha kolay kullanıcıya ulaştırması önümüzdeki dönemin fark yaratan kalemleri olacak.
Tekrardan emeği geçen herkesi kutlamak isteriz. Her sene bir önceki seneden daha iyi oluyor. İnanıyoruz gelecek yıl İnteraktif Pazarlama Zirvesi 2014 hem konuklarıyla hem de kendini geliştirmiş yapısıyla sektöre yine ufuk katacak.
Yorum Yok