BrandTalks yazarlarının zirve notları ve BrandTalks twitter günceleri
BrandTalks yazarlarından Barkın Paker ve Hüseyin Sayın 12 Eylül günü katıldıkları İnteraktif Pazarlama Zirvesi notlarını anlık olarak Twitter’dan paylaştılar. BrandTalks ekibi olarak o güne ait attığımız tweetleri ve zirvede aldığımız notları bir araya toplayarak hem günü özetlemek hem de o gün zirveyi takip edemeyenler veya zirveyi takip edip sonradan notlara ulaşmakta zorluk çekenler adına paylaşımlarımızı ve notlarımızı bir araya toplamak ve tekrardan sizlerle paylaşmak istedik.
Küçük bir not; organizasyonun ikinci bölümü iki ayrı salonda gerçekleşti. Biz BrandTalks ekibi olarak birinci salonda kaldık. Dolayısıyla programın ikinci bölümünün sadece salon bir notlarını sizlere aktarabiliyor olacağız.
İnteraktif Pazarlama Zirvesi 2013 Notları ve Twitter Günlüğü
Mert Başar: “Akıllı ol, hazır ol.” #ipz2013
Mert Başar: “Akıllı olmak, zamanın gerçeğine uygun hareke etmek demektir.” #ipz2013
IAB Türkiye Başkanı Ahmet Pura “Dijitalde sorun büyüme değil, sorun denetim ve ölçümleme sorunudur” #ipz2013
Mert Başar: “Yeni nesil her gün 1,5 trilyon yeni içerik giriyor.” #ipz2013
Mert Başar: “Dijital ve konvansiyoneli bir araya koyduğunuzda dijital hep ağır basıyor.” #ipz2013
Mert Başar: “Türkiye’de 7 milyon dijital TV olacağı öngörülüyor ve şu an dünyadaki dijital müzik piyasası da 7,12 Milyar Dolar.” #ipz2013
Mert Başar: Türkiye’de yaklaşık 19,8 milyon hane var ve sadece %49’unda internet var. Buna 3G erişimi dahil.” #ipz2013
Tahsin Yılmaz – Türk Telekom CEO
Tahsin Yılmaz: Dünyanın 7 milyarlık nüfusunun %41’i online. Erkeklerin %41’i, kadınların %37’si online.” #ipz2013
Tahsin Yılmaz: “Tablet kullanımlarının %97’si kişisel amaçlı.” Buradan kurumsal kullanımın yetersiz olduğunu çıkarabiliriz. #ipz2013
Tahsin Yılmaz: Avrupa %75 oranıyla interneti en çok kullananıyor. Bunu %61 ile ABD izliyor #ipz2013
Tahsin Yılmaz: 2012 SM kullanıcısı 1.47 Milyar bu rakam 2013’de %18 artacak.2017’de 2.55 Milyar SM kullanıcısı olması öngörülüyor #ipz2013
Tahsin Yılmaz: Türkiye’de 1 Milyon tablet kullanıcı sayısı var #ipz2013
Tahsin Yılmaz: Dünyada 750 milyon hane var ve bunların %41’i online #ipz2013
Tahsin Yılmaz: Türkiye’de ki tablet kullanıcılarının %97’si kişisel amaçlı kullanım gerçekleştiriyor. Kurumsal kullanım yetersiz #ipz2013
Tayfun Acarer- Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Başkanı
Tayfun Acarer: “Türkiye’de e-ticaret 31 milyar dolar civarında ve her sene %40 büyüyor.” Potansiyelin farkında olmak lazım. #ipz2013
Tayfun Acarer: 2012 yılında SM reklam bütçesi 4.7 Milyar dolardı. 2017 yılında ise bunun 15 milyar dolara ulaşılacağın öngörülüyor #ipz2013
David Berkowitz – MRY CMO – Cyborg Müşteri Çağında Pazarlama
David Berkowitz: “İnsanlar hızla birer cyborg olmaya yaklaşıyor.” #ipz2013
David Berkowitz: “İnsanların özel güçleri yok, oradan oraya da uçmuyorlar.” #ipz2013
David Berkowitz: “Birbirimizle cyborg yüzlerimizle iletişim kuruyoruz.” #ipz2013
David Berkowitz: “Ses, görüntü ve jestlere önem veriyoruz.” #ipz2013
David Berkowitz: “Sağlımıza daha çok dikkat ediyoruz. Akıllı cihazlar gerektiğinden duruşumuzun bozuk olduğunu bildiriyor.” #ipz2013
David Berkowitz: “Mekanlarla daha farklı şekillerde etkileşimde bulunuyoruz. Bu şekilde insanlarla da farklı şekillerde iletişiyoruz.” #ipz2013
David Berkowitz: “Medya kontrolünü yeni şekillerde sağlıyoruz. Beyin dalgalarımızla cihazlara hükmedebiliyoruz.” #ipz2013
David Berkowitz: “Dijital medya için ekranlara ihtiyacımız yok.” #ipz2013
David Berkowitz: “Kişiselleştirme yeni anlamlar kazandı. Gerektiğinde insanlar geri bildirimlere göre kendini değiştiriyor.” #ipz2013
David Berkowitz: “Hedef kitle: Bedenin bölümleri artık günlük yaşamın parçaları.” #ipz2013
David Berkowitz: “Fiyatlandırma: Etkinliklere ve hareketlere önem verin.” #ipz2013
David Berkowitz: “Dağıtım: Tüketicilere olduğundan daha yakın olun.” Bu daha çok giyilebilir teknolojileri ifade ediyor. #ipz2013
David Berkowitz:” Ürün: Cyborg tüketicilerin giyebileceği ve etkileşebilecekleri ürünler üretin.” #ipz2013
Ömer Şen – Avea İçerik Yönetimi Departman Müdürü
Ömer Şen: “Günde ortalama 150 kez cep telefonumuza bakıyoruz.” #ipz2013
Ömer Şen: “Günlük internet kullanımımızın %39’u 18:00-22:00 aralığında gerçekleşiyor.” #ipz2013
Ömer Şen: Mobil Ayak İzi- “İnternette değer yaratan aksiyonların %63’ü 1 saat içinde gerçekleşiyor.” #ipz2013
Ömer Şen: Türkiye’de 2012 yılında mobil cepten internet kullanım oranı %109 arttı #ipz2013
Ömer Şen: Türkiye’de 2012’de toplam 15 milyon DVD kapasitesinde mobil internet kullanıldı #ipz2013
Ömer Şen: Google mobil aramalarının %73’ü değer yaratan aksiyonlara dönüşüyor #ipz2013
Ömer Şen: Değer yaratan aramaların %63’ü 1 saat içinde aksiyona geçekleşiyor. #ipz2013
Akın Arıkan – IBM Dijital Analitik ve Pazarlama Optimizasyonu Çözümleri Uzmanı
Akın Arıkan: “Çok kanallı şirketler online firmalar ile ağır rekabetterler.” #ipz2013
Akın Arıkan: “Hep enteresan zamanlarda yaşa- Çin atasözü” #ipz2013
Akın Arıkan: “Müşterilerin online alışveriş için en önemli sebebi ucuzluk. Bu yüzden online pazarda farklılaşma zor.” #ipz2013
Akın Arıkan: “Bu alanda başarılı olan firmalar bir şeyi ihmal etmiyor: anı en iyi şekilde kullandıracak şekilde pazarlama yapmak.” #ipz2013
Akın Arıkan: “Bütün kanalları birleştirmezsek müşteriyi tanıyamayız.” #ipz2013
Akın Arıkan: “ING Hollanda’da internet kullanım verileri gişedeki temsilciye etki ediyor. Faize baktıysa, yükseği öneriliyor.” #ipz2013
Akın Arıkan: “IBM Tealeaf uygulamasıyla kullanıcı verilerini elde ediyor, zorlukları analiz ediyor, etkileri ölçüyor.” #ipz2013
Akın Arıkan: “Her müşterinin karşılaştığı role özel çözümlerin birlikte çalışabilmek için bütünleşmesi gerekir.” #ipz2013
Engin Oytaç – Tanı Pazarlama ve İletişim Hizmetleri Kurucu Ortak ve Genel Müdür
Engin Oytaç: “Önce “Öngör ve tedbirini al.” vardı. Sonra “Kabullen ve uy.” oldu. Şimdiyse “Yaşa!” var.” #değişim #ipz2013
Engin Oytaç: “Değişim insanın teknolojiyle dansıdır. Bugün sosyal medya ile ışık hızında ilerliyor.” #ipz2013
Engin Oytaç: “Soru şu: Ben dans etmek istiyor muyum, istemiyor muyum?” #değişim #ipz2013
Engin Oytaç: “Sahipliğin yerini sanal sahiplik aldı. Bugün ABD’de e-kitap satışları toplam satışların %30’una ulaştı.” #ipz2013
Engin Oytaç: “Bugün ABD’de evliliklerin üçte biri tanışma sitelerinden gerçekleşiyor.” #ipz2013
Engin Oytaç: “Araştırmalara göre(National Academy of Science) tanışma sitelerindeki evlilikler gayet sağlıklı yürüyor.” #ipz2013
Engin Oytaç: “Hızlı etkileşim, değişimden kaynaklanıyor. Bu yüzden artık etki-tepki değişti, etkileşim tepkileşime dönüştü.” #ipz2013
Engin Oytaç: “BBC’nin Amazing Luciano dediği Luciano, anlık tepkileşime dayalı müzik yapıyor. Koşulları değerlendiriyor.” #ipz2013
Engin Oytaç: “Bu etkileşim hızı nedeniyle kaynayan kurbağa olma tehlikemiz var. Barnes&Noble, Amazon’a böyle kaybetti.” #ipz2013
Engin Oytaç: “Türkiye dünyanın en büyük 17. ekonomisi olarak görülürken Facebook’ta en kalabalık 6. ülkeyiz.” #ipz2013
İhsan Karagöz – Kale Grubu Yapı Ürünleri Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı
İhsan Karagöz: “Banyolar artık bireylerin kendilerini bir parçası hissettikleri yerlere dönüşüyor.” #ipz2013
İhsan Karagöz: “Günümüzün banyo alıcısı: kadınlar dizileri internetten izliyor, sosyal medya hayatın parçası, Googlelıyor.” #ipz2013
İhsan Karagöz: “Televizyon hâlâ önemli bir mecra. Ama diğer mecraların desteği artıyor. İletişim de buna göre şekilleniyor.” #ipz2013
Cahit Erdoğan – Yapı Kredi CIO, Bilişim Teknolojileri ve Operasyon Yönetimi Genel Müdür Yardımcısı
Cahit Erdoğan: “Cebimizdeki teknolojiler, kurumların teknolojisinden daha hızlı gelişiyor.” #ipz2013
Cahit Erdoğan: “Bir yüzyıl boyunca oluşumunu devam ettiren sektörler son on yılda şekil kazandı.” #ipz2013
Cahit Erdoğan: “Telefonları daha çok güne başlarken, bilgisayarları iş ortamında, tabletleri geceleyin kullanıyoruz.” #ipz2013
Cahit Erdoğan: “Facebook, Twitter ve benzerlerinin ortak özelliği kendi içeriklerini değil kullanıcı içeriklerini kullanması.” #ipz2013
Cahit Erdoğan: “Bankacılık içinse değişim aynı hızda değil. Temas açısından ortak nokta da tatsız deneyimlerin etkisi.” #ipz2013
Cahit Erdoğan: “Bankacılık sektörü dijitalde bir çok şey yapmış olsa da bütünleşik çalışmalar pek sunulamadı.” #ipz2013
Seren Çankırı – Pepsico Meyveli Gazlı İçecekler ve Enerji Kategori Pazarlama Müdürü
Seren Çankırı: “İnovasyon ve rekabet nedeniyle tüketici değişiyor. Markalar da bu nedenle değişiyor.” #ipz2013
Seren Çankırı: “Artık hepimiz biraz mutant olduk. Anne ve babalarımızın yapmadığı işlem ve harcamalarımız var.” #ipz2013
Seren Çankırı: “(Pepsi’nin mutant olması sürecinde) Marka Bağlılık ve İş Ortaklıkları Departmanı kuruldu.” #ipz2013
Yorum Yok