Reklamcılık için yeni bir tekerleme üretmiş olmamın verdiği neşeyle, son zamanda Nestle’nin Nescafe 3’ü 1 Arada ürünü için ürettiği ” Dalgınsan Kendine Gel” başlıklı, Boom’cu Onur lakaplı Ahmet Dursun’un şenlendirdiği reklam filmi oldukça dikkatimi çekti.

Önce iki markanın yaygın olarak bilinen ‘bir önceki’ işlerine bakalım;

Nescafe’nin yaklaşık bir sene önce çektiği reklam filmi: “Mükemmel Karışımın Lezzeti, Birleştirir Herkesi”

Ajans: Publicis Yorum

Bu da Snickers’ın yaklaşık bir sene önce çektiği reklam filmi: “Açken sen sen değilsin.”

Ajans: Alice BBDO

Bu iki reklamı izledikten sonra markalar arasındaki konumlama ve vaat farklarını rahatlıkla fark edilebiliniyor. Nesface 3ü1 Arada’nın mükemmel karışım farklı insanların birleşmesine vesile olur ve sosyal olarak da mükemmel karışımı oluşturur. Snickers, birbirini tanıyan insanlar, arkadaşlar gibi, içlerinden biri acıktığında veya aç kaldığında değişiklik gösteren huy, duygu ve tavır değişimlerini fark eder ve ‘açsın oğlum git bir şeyler ye’ yerine ‘al bir snickers ye, kendine gel’ der. Tabii ki sonuçta bir önceki uzuuuun cümleyi “Açken sen sen değilsin” ile mükemmel şekilde özetler.

Şimdi bir sene sonra Nescafe 3ü1 Arada’nın son yayınlanan reklam filmi: “Dalgınsan Kendine Gel”

Ajans: Publicis Yorum

Bu da yine bir sene sonra Snickers’in son yayınlanan reklam filmi: “Açken sen sen değilsin”

Ajans: Alice BBDO

Snickers doğal olarak yolunda ilerlemiş. Snickers’la ilgili yapılacak tek tartışma son reklam filmi bir önceki reklam filmi kadar iyi mi yoksa kötü mü? Yani mastürbasyon gibi bir şey.

Nescafe 3ü1 Arada’ya gelince durum farklı. “Mükemmel Karışımın Lezzeti, Birleştirir Herkesi” söyleminden vazgeçerek “Dalgınsan Kendine Gel” söylemine geçiş yapmış. Bu sayede daha eğlenceli ve konuşturacak bir iş çıkmasına olanak sağlamışlar. Buradaki asıl sorun kopyala/yapıştır mı yoksa esinlenme mi? Ben esinlenme olduğunu düşünüyorum çünkü Snickers’in ‘Açken sen sen değilsin’ önermesi gerçekten çok güçlü, çaresizler. Yani bu önermeyi paket yapıp satsalar fast-food zincirlerinden tutun, online yemek siparişi sitelerine kadar tüm markalar rahatlıkla  kullanabilir.

Nescafe’de bunu görmüş olacak ki kahvenin kendine getirme ve enerji verme iç görüsü ile Snickers’ın uygulamasını birleştirmiş. Bu yüzden vurgu mecburen ‘Dalgınlık’ üzerine. Bence burada ‘Uyandırma/Uyarıcı’ üzerine gidilmesi de farklılaştırıcı ve eğlenceli olabilirdi. Sanıyorum sağlam olması için denenmiş bir şeyi tercih etmişler.

Niyet ve amaç ne olursa olsun görülüyor ki Nescafe Snickers’ın reklamlarını açken izlemiş 🙂

mert.