BrandTalks yazarlarından Barkın Paker ve Murat Durak 24 Ekim günü katıldıkları Digital Age Summit notlarını anlık olarak Twitter’dan paylaştılar. BrandTalks ekibindeki tüm yazarlar okul yıllarında notlarını kendine saklayan bencil öğrencilerden olmadılar. Onlar hep bilginin paylaştıkça çoğalan bir şey olduğunu bilen ve buna inanan kişiler oldular. Bu Nedenle BrandTalks ekibi olarak o güne ait attığımız tweetleri ve zirvede aldığımız notları bir araya toplayarak hem günü özetlemek hem de o gün zirveyi takip edemeyenler veya zirveyi takip edip sonradan notlara ulaşmakta zorluk çekenler adına paylaşımlarımızı ve notlarımızı bir araya toplamak ve tekrardan sizlerle paylaşmak istedik.
Chris Brogan-Human Business Works Başkanı
Chris Brogan(Human Works): “Cep telefonları, Jobs mass customization ve uygulamaları ortaya koyana kadar havalı değildi.” #DigitalAgeSummit
Chris Brogan(Human Works): Kendimiz içerik üretene kadar medya büyük şirketlerin elindeydi.” #DigitalAgeSummit
Chris Brogan(Human Works): “Bir hikaye olarak anlatıldığında daha iyi hatırlıyoruz. Hikaye, dijitalin mihenk taşı.” #DigitalAgeSummit
Chris Brogan(Human Works): “Bir hikayenin kahramanı olduğumuzda onu sonsuza kadar hatırlarız. #DigitalAgeSummit
Chris Brogan(Human Works): “Dijital kanallar insanları zaman ve mekandan bağımsız olarak bir araya getirir.” Chris Brogan #DigitalAgeSummit
Human Works(@chrisbrogan): “Sayfanıza girildiğinde insanları Facebook sayfanıza yönlendiriyorsanız kovuyorsunuz demektir.”#DigitalAgeSummit
Human Works(@chrisbrogan): “Bütün içeriklerinizi Facebook, Google+ vb. yerlerde paylaşmak doğru olmayabilir.” #DigitalAgeSummit
Human Works(@chrisbrogan): “Youtube dünyadaki en büyük 2. arama motorudur!” #DigitalAgeSummit
Human Works(@chrisbrogan): “E-posta öldü diyenlere telefonlarına bakmalarını söylüyorum. Orada Facebook bildirimi var.” #DigitalAgeSummit
Human Works(@chrisbrogan): Sosyal Medyayı ana mecra olarak konumlamak, otel odasına kendi halını, lambanı getirmek gibi.. #DigitalAgeSummit
Human Works(@chrisbrogan): “Akış için, güçlü bir sayfa, hikaye yoğun ortam, paylaşım olanağı ve tüketicileri anlama.” #DigitalAgeSummit
Human Works(@chrisbrogan): “Nurture the community(topluluğa bakıcılık yapmak) yerine onları anladığını göstermek gerekir.” #DigitalAgeSummit
Human Works(@chrisbrogan): “Hikayelerini güçlendirin. Mesela “Cloud servisi verilerimi korumama yardımcı oldu.” dedirtin. #DigitalAgeSummit
Human Works(@chrisbrogan): “Hikaye kamp ateşi gibidir, bizi etrafında toplar.” #DigitalAgeSummit
Robert V. Kozinets-Schulich School Pazarlama Profesörü
Prof. Robert Kozinets: “Tüketiciler markalarla sosyal medyayla iletişim kurarlar. Bu anlamlı iletişime etkileşim denir.” #DigitalAgeSummit
Prof. Robert Kozinets: “Etkileşim olduğunu, anlaşımlı, interaktif olmasından, bir şeyler doğurmasından anlarız.” #DigitalAgeSummit
Prof. Robert Kozinets: “Etkileşim markalara zarar verebilir mi? Evet. United Airlines’a olduğu gibi.” #DigitalAgeSummit
Prof. Robert Kozinets: “United Breaks Guitars videosuna United Airlines gitarı ödemek isteyerek yanıt verdi. Red.” #DigitalAgeSummit
Prof. Robert Kozinets: “Eğer doğru engagement türünü kullanmazsanız, markanıza zarar verebilirsiniz.” #DigitalAgeSummit
Prof. Robert Kozinets: “Yeni dijital tüketici ağlar yoluyla etkileşimde bulunuyor.” #DigitalAgeSummit
Prof. Robert Kozinets: “Yeni dijital tüketici hikayeler aracılığıyla etkileşimde bulunur. Dinler, anlatır, içinde olur.” #DigitalAgeSummit
Prof. Robert Kozinets: “Doritos, Super Bowl’da Crash the Bowl adıyla tüketicilerine reklam hazırlama fırsatı verdi.” #DigitalAgeSummit
Prof. Robert Kozinets: “Etkileşim kapsamında olumsuz öğeler profesyonel aktivistler tarafından da kullanılıyor.” #DigitalAgeSummit
Prof. Robert Kozinets: “Nestle’nin Malezya’da çalıştığı palmiye yağı üreticisinden Greenpeace Killer-Kitkat kullandı.” #DigitalAgeSummit
Prof. Robert Kozinets: “Etkileşimin üç seviyesi var: Eşya, Tarz, Hikaye.” #DigitalAgeSummit
Prof. Robert Kozinets: “Tüketiciler firma kaynaklı içerikleri paylaşmaya biraz daha isteksiz.” #DigitalAgeSummit
Prof. Robert Kozinets:” Etkileşim iki ucu keskin kılıçtır; ancak kaçınılmazdır.” #DigitalAgeSummit
Prof. Robert Kozinets:” Digital tüketicilerin %30u akıllı telefonumu kaybedeceğime alyansımı kaybederim diyormuş” #DigitalAgeSummit
Prof. Robert Kozinets: “Olumsuz da olsa etkileşimde bulunan müşteri sizi önemsiyor demektir.” #DigitalAgeSummit
Prof. Robert Kozinets: “Kriz yönetiminde, markalar insani olarak tepki vermeli, krizin çıktığı mecralarda insanlara aynı şekilde cevap vermeil”. #DigitalAgeSummit
Prof. Robert Kozinets: Katılımcı bir iletişim için Amerika’da neyin başarılı olduğuna değil insanların nasıl davrandıklarına bakın #DigitalAgeSummit
Prof. Robert Kozinets: Tüketici arı gibidir çok uğraşırsanız sokarlar. Onlara bal yapmalarını sağlayacak fırsatı verin yeter. #DigitalAgeSummit
Yalçın Can Onur-Ketchup Group CEO
Yalçın Onur: Marka sadakati ve sadakat programları sürekli bir birine karıştırılıyor #DigitalAgeSummit
Yalçın Onur: Tekrar satın alma sürecine artık sadece finansal açıdan bakmamak gerekiyor. #DigitalAgeSummit
Yalçın Onur: “Sadakat=Puan+Ödül zannedilir. Bunda bankaların da payı çok büyük oldu.” #DigitalAgeSummit
Emre Kanaat- Vodafone Türkiye Mobil Pazarlama, Bağlılık Programları ve İş Ortakları Yönetimi Kıdemli Müdürü
E.Kanaat:İnternetin iş dünyasını değiştireceğini biliyorduk ama müşteriyi nasıl değiştireceğini deneyimleyerek öğreniyoruz #DigitalAgeSummit
Emre Kanaat(Vodafone): “Günümüz tüketicisi bilgiye daha kolay ulaşabildiği için daha bilgilidir.” #DigitalAgeSummit
Emre Kanaat(Vodafone): “2013’te her dört kişiden biri sosyal medyada bulunuyor. İki dünyayı birlikte yaşıyoruz.” #DigitalAgeSummit
E.Kanaat: Bugün satılan cep telefonların yarısı akıllı telefon #DigitalAgeSummit
Yüce Zerey-Coca Cola Dijital Pazarlama Müdürü
Yüce Zerey: “Vikipedi kullanıcılarının %90’ı sadece takip ediyor. İçeriklerin çoğu %1 tarafından üretiliyor.” #DigitalAgeSummit
Yüce Zerey: “İşte her marka bu %1’lik kısmı bulmak zorunda.” #DigitalAgeSummit
Yüce Zerey: “Proxemics de havalı bir kavram.” Bulunduğunuz ve etkileştiğimiz ortamlarda uzaklık etkisinin önemi diyelim. #DigitalAgeSummit
Yüce Zerey: “Ten Uyumu: Hedef kitle kahvede barbut atıyorsa ona Vine videosuyla gitmemek.” #DigitalAgeSummit
@PlazaFirlamasi: Fikrimce Coca Cola her mecrada uyguladığı kampanyalar ile pazarlama dünyasında Marka olmakdan ziyade bir akademi olmuş #DigitalAgeSummit
Jan Rezab: “2009’da ortalama bir kullanıcı 5 sayfayı beğenim ayda 7 gönderi paylaşıyordu, şimdi ortalama 50 sayfa beğenip ayda 40 gönderi yayınlıyor.” #DigitalAgeSummit
C.C. Chapman-Pazarlama Danışmanı Yazar, Storyteller
C.C. Chapman: “İçerik hazırlarken görsel düşünün, çünkü herkes görsellikten hoşlanır.” #DigitalAgeSummit
C.C Chapman: “Özellikle Halkla İlişkilercilerin yaptığının tersine, robot değil insan gibi konuşun. Samimi olun.” #DigitalAgeSummit
Ann Handley-Marketingprofs, İçerik Yöneticisi
Ann Handley: “İnovatif demek sadece havalı demek değildir. Garip demek de değildir.” #DigitalAgeSummit
Ann Handley, “Sanat taklitle başlar, inovasyona ulaşır.” alıntısını paylaştı. #DigitalAgeSummit
Ann Handley: “İyi içerik hikaye anlatıcılığı değildir. Doğru hikayeyi iyi anlatmaktır.” #DigitalAgeSummit
Ann Handley: “İnovasyon, bütçeden daha çok düşünce şekliyle ilgilidir.” #DigitalAgeSummit
Yorum Yok