Hastalıkta sağlıkta, iyi günde kötü günde özellikle biz bayanların alışveriş için her daim zamanı ve bahanesi vardır. Özellikle doğum günü, sevgililer günü vb. özel günlerde alışveriş yapma oranı daha da artmakta.

Yılbaşı döneminde yaşanan %70’lere varan indirimler, 3 al 2 öde gibi can alıcı alışveriş stratejilerinden sağ çıkamayanlarımız için zor geçecek ödemeler kapıda. Çalışan insanın zaman yetersizliği, kredi kartı penetrasyonu, internet kullanımının artması ve bunlara ek olarak lojistik altyapının gelişimi gibi etkenlerden dolayı internetten alışveriş kullanım oranı giderek artmakta.

En ünlü alışveriş sitelerinden biri olan Markafoni’nin yaptığı araştırmalara göre Türkiye’de internetten alışveriş yapan kişi sayısının 10 milyona ulaştığı açıklandı.  Bu verinin illere göre dağılımına bakıldığında da İstanbul %31’lik pay ile başı çekmekte, arkasından da Ankara ve İzmir gelmekte.

brandtalks-online-alisverisBirçok yerli ve yabancı marka online mağazaya yönelmiş durumda. Son alınan verilere göre Türkiye’de online mağazası olan markaların oranı yüzde 49 iken e-ticaret siteleri de 5 binden fazla. İnternetten alışverişin rahatlığı, kolaylığı, taksit imkanı gibi yararlarından dolayı en ufak eksiklerimizi bile internetten karşılar olduk. İş ortamında gizli gizli açtığımız alışveriş sitelerinden hangimiz ayakkabı, kıyafet almadık ki. 🙂 Sonuçlar da zaten bu özelliğimizi kanıtlar nitelikte; Türkiye’de internetten en çok elektronik ürünler ile tekstil, ayakkabı ve aksesuar satın alınıyor.

Online alışveriş siteleri pazardan aldıkları payı arttırabilmek adına ilgi çekici reklamlar ile de müşteriyi daha da etkileme çabasındalar. Online alışveriş sitelerinden önde gelen Trendyol, Markafoni, 1V1Y, Limango gibi isimlerin arasından sıyrılmak isteyen hepsiburada.com da son dönemde yaptığı reklamlar ile adından söz ettirmekte. En son “Her  şey ayağına gelsin” sloganıyla  hepsiburada.com’un yeni reklam kampanyası yayına girdi. Gülben Ergen ve Fatih Terim’ li reklamlar esprili dili ve eğlenceli müzikleri ile tüketiciye kısa sürede ulaştı.

 

4-5 sene öncesine kadar online alışverişin off-line alışverişi baltalayacağı düşünülse de şu an bu tez tam tersi, üstelik bir simbiyotizm sağlanmış durumda. Hepsiburada.com fiziksel mağazacılığı denemeye kalkan markalardan biri. Hepsiburada.com Ticari Genel Müdürü İlker Baydar: “Büyüme büyük şehirlerde daha fazla. Ancak hâlâ ürünü görmek ve dokunmak isteyen bir kitle var. Bizim için offline, bu kitleye onların alışkın oldukları metot ile ulaşabildiğimiz yeni bir pazarlama aracı.” diyor. Buradan da anlaşılıyor ki, mağazalar tüketicilere ürünü tanıma ve deneme imkanı sağlarken, online siteler de markanın bilinirliğini arttırma açısından mağazaların satışını arttırmakta. İnsanlar internette incelediği bir ürünü mağazaya gidip inceleme imkanı buluyor, bu alışkanlık ROBO (resarch online, buy offline: internette araştır, mağazadan satın al) olarak adlandırılıyor. Yani mükemmel bir “kazan kazan”.

Online alışverişin sağladığı kolaylıklar ve imkanlar bu doğrultuda gittiği sürece 2016 yılına kadar beklenen büyüme oranı %16,8. Kredi kartları ile olan yakın münasebetimiz daha da devam edecek gibi gözükmekte. 😉