Inbound marketing; marka bilinirliği oluşturmak ve yeni iş alanları yaratmak için içerik pazarlaması, bloglar, etkinlikler, SEO, sosyal medya ve daha birçok pazarlama aracını/yöntemini kullanan bir stratejidir.

Pazarlamacıların müşterileri bulmaya çalıştığı outbound marketing’in aksine, inbound marketing müşterilerinin dikkatini çeker ve şirketin müşteriler tarafından bulunmasını kolaylaştırır.

Inbound Marketing Neden Bu Kadar Popüler?

Bugün bilginin bol, dikkatin az olduğu bir dünyada yaşıyoruz ve bilgi yaratma hızı her geçen gün artıyor. IBM’e göre, artık her gün 2.5 kentilyon bayt veri oluşturuyoruz ve bugün dünyadaki verilerin %90’ı sadece son iki yılda oluşturuldu.

Satın alıcılar bugün çok daha güçlüler. Çünkü, internet onlara anlık olarak “bilgi hazinesi” sunuyor. Satın alıcılar, ürün ve hizmetlerle ilgili ayrıntılı bilgilere, fiyatlandırmalara ve incelemelere 7/24 ulaşabiliyorlar. Bu arada, sosyal medya onları bilgileri paylaşmaya ve karşılaştırmaya teşvik ederken, mobil cihazlar deneyimin her yönüne her yerde/her zaman bir boyut ekliyor.

“Inbound marketing çok güçlüdür, çünkü onun sayesinde arama yapan kişiye / tüketiciye tam ihtiyaç duyduğu noktada ve tam aradıkları cevapları verme gücüne sahip olursunuz.”

Joshua Gill, Inbound & SEO Pazarlama Danışmanı, Inbound Yetkilisi

Bu nedenle, satın alıcının sürekli olarak bölündüğü geleneksel pazarlama taktikleri daha az ve etkili hale gelmektedir.

“Ürün karmaşıklığı ve pazar olgunluğuna bağlı olarak büyük ölçüde değişmekle birlikte, bugünün alıcıları, bir satış temsilcisi ile iletişime geçmeden önce satın alma yolculuğunun herhangi bir aşamasında (3/2’lik ya da %90’lık) olabilir.”

Forrester Research, The New Physics Of Lead-To-Revenue Management, Lori Wizdo, 28 Mart 2013

Inbound Marketing Zamanı!

Artık şirketler zamanı geçmiş outbound pazarlama taktiklerini değiştirmek için farkındalık yaratmaya, ilişkiler geliştirmeye ve potansiyel müşteriler oluşturmaya yönelik yeni yöntemler kullanıyorlar. Kısacası, inbound marketing müşterileri size çekiyor, böylece siz onların peşlerinden koşmuyorsunuz.Inbound marketing potansiyel müşterilerin şirketinizi karar verme sürecinin ilk aşamalarında bulmasına yardımcı olur ve bu da gelecekteki satın alma kararları üzerinde daha güçlü bir etkiye yol açar.

Inbound marketing ile ilgili terimlere buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Neden Inbound Marketing’e İhtiyaç Duyarsınız?

Inbound Marketing’i etkin olarak kullandığınızda size sayısız avantajlar sunar:

  • Marka bilinirliğini şekillendirme ve gelecekteki satışları etkileme
  • Sosyal medya paylaşımları ve inbound bağlantılar oluşturma
  • Müşterileri direksiyonun başına geçirme
  • Arama motoru optimizasyonu çalışmalarına yardımcı olma
  • Marka farkındalığını artırma
  • Müşterilerinizin markanızla 7/24 iletişim halinde olmalarını sağlama
  • (Geleneksel pazarlama ile karşılaştırıldığında) daha az para ile nitelikli potansiyel müşteriler üretme

Geleneksel pazarlama girişimlerinden farklı olarak, inbound çalışmalar zamanla kendiliğinden oluşur. Örneğin, güçlü bir içerik parçası uzun vadede size birçok fayda sağlar. Dikkatleri şirketinize çeker ve müşterileriniz sitenizde kaldığı sürece kaynak sağlamaya devam eder. İçerik daha fazla gösterildikçe, arama motoru optimizasyonu (SEO), sosyal paylaşımlar ve word of mouth ile gelen trafiğin devamlı bir kaynağı haline gelebilir.

“Önemli olan, personalara ve içinde bulundukları satın alma döngüsü aşamasına uygun bir stratejik içerik stratejisi oluşturmaktır. Bunu yaparak, doğrudan o ziyaretçiye yönelik değerli içerik sağlarsınız. Bu, onların satın alma döngüsünde ilerlemelerine, şikayetlerine cevap vermeye ve güven inşa etmeye yardımcı olur. Tüm bu etkenler daha kısa satış süresine, daha kaliteli satışlara ve satış ekibinizin daha kolay satış yapmalarına neden olur.”

Luke Summerfield (@SavvyLuke), Inbound Marketing Direktörü, Savvy Panda

Inbound Marketing Türleri: Bir Kampanyayı Başarılı Yapan Nedir?

Kendi başına başarılı olan tek bir pazarlama taktiği yoktur.

“Inbound marketing, her biri bağımsız güce sahip ayrı kategorilere ayrılamaz. Organik aramadan ziyaretçi çekmek için SEO’ya güveniriz, fakat eğer içerik yoksa SEO’dan fayda sağlayamazsınız. Sosyal medya olmadan ise, blog yazılarınız yeni, ilgili insanlara ulaşamaz. Kısacası; SEO, içerik ve sosyal medya, bir potansiyel müşteri oluşturma süreci olmadan bütünüyle işlevsizlerdir.”

Bill Faeth (@bfaeth), CEO, Inbound Marketing Agents

En başarılı inbound marketing kampanyaları aşağıdaki unsurların tümünü veya bir kısmını içerir:

SEO

Arama motoru optimizasyonu, etkili inbound marketing için olmazsa olmazdır. Şirketinizi arama sonuçlarının en üstüne çıkarmak için verimli bir anahtar kelime analizi, iyi yapılandırılmış site tasarımı ve diğer “en iyi SEO uygulamaları”nı kullanarak içeriğinizin doğru hedef kitle tarafından görülmesini ve doğru lead’leri getirmesini sağlayabilirsiniz.

Ek kaynak: Doğru ve etkin bir SEO yönetimi nasıl yapılır?

Blog

Inbound marketing’in en yaygın formu olan blog, trafik çekmekte ve potansiyel müşterileri beslemede güçlü bir rol oynayabilir.

Sosyal medya

Online yetişkin kullanıcıların %67’si bilgi paylaşmak için sosyal medyayı kullanırken, Facebook, Twitter ve Pinterest gibi popüler çevrimiçi platformları göz ardı etmeniz mümkün görünmüyor.

Canlı Etkinlikler ve Web Seminerleri

Çevrimiçi web seminerleri ve canlı etkinlikler ile inbound marketing çalışmalarınızı bir üst seviyeye taşıyabilirsiniz.

Bunlar dışında videolar, beyaz kağıtlar, e-kitaplar, e-bültenler, herkese açık konuşmalar ve benzeri her bir değerli içeriği paylaşma fırsatı, inbound marketing uygulamaları için de bir fırsattır.

Inbound Marketing Nasıl Başlatılır?

Inbound marketing söz konusu olduğunda, ne kadar çok yatırım yaparsanız, geri dönüşünüz o kadar büyük olur. Etkili içeriği oluşturmak, bütçeden ziyade beyin ve bağlılık ile ilgilidir. Paranızı çöpe atmayın, tüm zihin ve kalbinizle içeriğe yatırım yapın.

Başlamak için yapılacaklar:

  • Hedef kitlenizi tanımlayın ve onlar hakkında öğrenebileceğiniz her şeyi öğrenin. Kitlenizi neyin tetiklediğini bilmedikçe müşterilerinizi bilgilendirecek içeriği oluşturamazsınız.
  • Benzersiz, etkileyici hikayenizi belirleyin. Kitleniz neden sizi dinlemeli?
  • İçeriklerinizi paylaşacağınız platformları seçin. Blogunuz olacak mı? Tweet atacak mısınız? Facebook kullanacak mısınız?
  • İçerik takviminizi oluşturun ve uygulayın.

Kitlenizle etkileşimi sürdürmek için sürekli olarak yeni ve alakalı içeriklerin yer aldığı bir program oluşturmak önemlidir. Temanızın işletmenize değil, müşteri sorunlarına odaklanması gerektiğini unutmayın.

“Yeterli” içeriğe odaklanmak yerine, pazarlamacılar kaliteli içerik yayınlamaya odaklanmalıdır. Doğru içeriği paylaşmak; erişimi, farkındalığı, güveni ve potansiyel müşterileri artıracaktır. Yanlış içerik ise takipçileri kaybettirecek ve itibarınıza zarar verecektir.”

Stacie Chalmers (@staciechalmers), Inbound Marketing Şirketi

Ayrıca, içerik analizi için haftalık olarak zaman ayırmayı da unutmayın. Bunu yapmak, inbound marketing çabalarınızın ne kadar etkili olduğunu ve nasıl geliştirilebileceğini anlamanıza yardımcı olacaktır.

Pazarlama Otomasyonunu Kullanın

Inbound marketing, sadece iş üretme aracı olarak kullanılamaz. Daha dengeli bir yaklaşım elde etmek için inbound çabaları; lead beslemesi, lead puanlaması ve pazarlama otomasyonunun diğer bileşenleri gibi outbound faaliyetlerle birleştirin.

Pazarlama otomasyonu; inbound pazarlamacıları, hayranları ve takipçileri potansiyel müşterilere ve müşterilere dönüştürmek için araçlar ve stratejilerle güçlendirir. Otomasyon, bunu henüz satın almaya hazır olmayan (çoğunlukla hedefli e-posta kampanyaları yoluyla) potansiyel müşterilerle ilişkileri geliştirerek başarır. Otomasyon ayrıca, yasal olmayan potansiyel müşterileri yasal olanlardan ayırmanıza yardımcı olarak, inbound çabalarınızı geliştirir. Pazarlama otomasyonunu müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) sisteminize bağladığınızda, potansiyel müşterilerinizden hiçbiri kargaşada kaybolmaz.

Inbound marketing kampanyanızla pazarlama otomasyonundan faydalanmak, pazarlama ateşinize odun atmak gibidir. Daha fazla bilgi için aşağıdaki pazarlama otomasyonu yazılarını okuyun.

Başarınızı Ölçmeyi Öğrenin

Inbound marketing çabalarınızın başarısını ölçerken, aralarından seçim yapabileceğiniz çok sayıda metrik vardır. SEO sıralamalarına, inbound bağlantılara veya yayınlanan makalelere bakmaya karar verdiğinizde, kampanyalarınızın nasıl performans gösterdiğine dair birtakım bilgiler elde edeceğinizden emin olabilirsiniz.

Ancak, kararlarınızı yalnızca pazarlama faaliyetlerine dayandırmaktan çekinmeyin. Örneğin, Twitter’da 5.000 takipçiye sahip olmak etkileyici gelebilir, ancak bu sayı gerçek iş sonuçları açısından çok fazla bilgi sunmuyor. Bunun yerine, rakiplerinizle kıyaslandığında pazarlamanın şirketinize daha fazla kar ve daha hızlı büyüme sağlamasına nasıl yardımcı olduğunu gösteren finansal ölçütlere bakmalısınız.

Bu değerli metriklerden biri, web sitenize, URL’nizi veya marka adınızı yazarak gelen

kişilerin yarattığı organik trafiktir. Bir Google aramada, şirket adınız sonuçlarda yüksek görünürse, başarılı bir organik aramadan yararlandınız, demektir. Bu trafiğin ne kadarının potansiyel müşterilere dönüştüğünü izlemek, pazarlama stratejilerinizi nasıl ayarlamanız gerektiğine dair size bir fikir verecektir. Bir adım daha ileri giderek, trendleri (sadece sayıları değil) izlemelisiniz, böylece çevrimiçi varlığınızın ne kadar hızlı geliştiğini görebilirsiniz. Bazı pazarlama otomasyon çözümleri, bu tür kullanışlı işlevselliklere sahiptir.

Inbound pazarlama ve pazarlama otomasyonu HubSpot hakkında daha detaylı bilgi almak için Türkiye’de bu konuda en uzman ekip olan HubSpot İstanbul ajansı Response DGA’dan detaylı bilgi alın. Email: info@responsedga.com Tel: 0212 706 05 87