TBWA İstanbul, Turkcell için hazırlamış olduğu “Ulaşılamayanlar” ile Grand Prix’i kazanırken Havas İstanbul Finish için hazırlamış olduğu “Türkiye’nin Suyu” kampanyası ile . Creative Use of Data kategorisinde Golden Drum ödülün sahibi oldu.

İki gün boyunca süren 26. Golden Drum Uluslararası Yaratıcılık festivali renkli görüntülere sahip oldu. Farklı sektörlerden konuşmacıların davet edildiği festivalde çeşitli çalıştayların yanı sıra ödül töreni de gerçekleştirildi. Bu yıl Creativity 4 Change (Değişim için Yaratıcılık) sloganı ile 17-18 Ekim tarihleri arasında gerçekleşen festival, kendi kategorisinde başarılı olan 9 kampanya’ya Grand Prix ödülünü verdi. Kazananlar arasında bulunan 2 kampanyanın sahibi ise Türk Ajanslarından oldu.

Link: https://www.instagram.com/p/B3xQk2lFq7Q/?utm_source=ig_embed&utm_campaign=loading

TBWA ve Turkcell işbirliği ”Ulaşılamayanlar” Kampanyası ile Kayıp Yakınlarının Sesi oldu. TBWA imzası taşıyan “Ulaşılamayanlar” kampanyası D Audio, D36 Social good kategorilerinde Grand Prix kazandı. Yakınlarını kaybetmiş Aileler Derneği (YAKAD) ortaklığında hazırlanan kampanyanın temel amacı kayıp yakınlarına destek olarak farkındalık yaratmaktı.

Her yıl milyarlarca insana ulaşabilen gsm operatörü bir gün boyunca Turkcell’den Turkcell’e yapılan aramalarda “Aradığınız kişiye şu anda ulaşılamıyor” mesajının yanında yakınlarını kaybeden aileleri temsilen kardeşini kaybeden YAKAD başkanı Zafer Özbilici’nin sesinden “Siz aradığınız kişiye bir sonraki aramada ulaşabilirsiniz. Ama ben kayıp olan abim Abdülhamid Özbilici’ye senelerdir ulaşamıyorum. Onu ve tüm kayıplarımızı bulabilmek, toplumca kayıpları engelleme konusunda bilinçlenmek için ulasilamayanlar.com’u lütfen ziyaret edin.” sözlerine yer verdi.

30 Nisan tarihinde gerçekleştirilen kampanya kayıp insanların bulunması ile ilgili toplumu bilinçlendirmenin yanı sıra ses kaydını dinleyen kişileri ulasilamayanlar.com sitesine yönlendirildi. Site içerisinde yıllardır bulunamayan kayıp olan kişilerin isimleri ve fotoğrafları bulunmakta bunların yanında ise yakınlarınız kaybolmadan önce yapabilecekleriniz, yakınınızın kaybolduğunu düşündüğünüz anda yapabilecekleriniz ve kaybolma nedenleri gibi çeşitli konular ifade ediliyor.


Link:

Finish Türkiye’nin Su Krizine Dikkat Çekti

Grand Prix ile Türkiye’ye dönen bir diğer ajans ise Havas İstanbul. Reckitt Benckiser markası olan Finish için hazırlanan Türkiye’nin Suyu isimli kampanya ülkenin su krizine 11 yıldan kısa bir süre kaldığını, sudan geçen her bulaşığın bu süreyi azaltarak bulaşıkları her seferinde sudan geçirmenin 57 litre suya mal olduğuna dikkat çekerek toplumu su tasarrufu yapma amacıyla Finish Quantum denemeye davet etti.

Link: https://twitter.com/HavasIST/status/1185283562976751617

Reklam kampanyası izleyicilerini https://yarininsuyu.com/ sitesine yönlendirerek su ayak izlerini keşfetmelerini sağladı. Kampanya bu yolla toplumu su tüketimi hakkında bilinçlendirmeyi amaçlarken ekonomik olarak da tasarruf sağladı. Kampanya Creative Use of Data kategorisinde Golden Drum ödülünün sahibi olmaya hak kazandı.

Kampanyaya ait ek linkler;

https://youtu.be/tRPiYwKbl2M 

https://youtu.be/GlqliDSdy5s