Günümüzde marka bilincini oluşturabilmek için çok farklı çalışmalar denenmekte. ?Deneyim İnovasyonu? bu çalışmaların içerisinde farklı olmak ve farkındalık yaratmak mottosu ile yapılan en değerli çalışmalara örnek gösterilebilir.  Fiyat ve kalite?nin birbirine bu kadar yaklaştığı ve ürün/hizmetin bu kadar bollaştığı dünyada, artık satış yapabilmek için ürünün üzerine ekstra değer/değerler koymak gerekiyor. Burada ki ekstra değer nakdi anlamdadeğil elbette. Olgunlaşmış pazarda satıcı sayısı giderek arttığından nispeten daha fazla satıcı aynı özelikte ürünler sunabiliyor. Bu süreçte yapılan çalışmalar ( Deneyim İnovasyonu ) tüketicinin süreci birebir yaşamasından dolayı marka bilinilirliğine katkı sağlıyor.

Bankalara, kafelere veya alışveriş merkezlerine  gittiğinizde deneyim inovasyonu ile ilgili yapılan birçok başarılı proje ile karşılaşıyoruz. Bankaları değerlendirelim. Bankalar müşterilerine çok farklı seçenekler sunuyor. Yurtdışında birçok banka, şube iç ve dış dizaynını değiştirmiş durumda. Şubelerin içi kafe şeklinde dizayn edilerek müşterilere farklı ortam seçeneği sunuluyor. Umpqua Bank her yaşta müşterisine özel seçenekleri ile bankalar içerisinde deneyim inovasyonu?nun en iyi örneklerinden. Bankanız her yaşta yanınızda sloganı ile faaliyet gösteren Umpqua Bank, farklı yaşlardaki müşterilerini kategorize ederek onlara özel hizmet veriyor. Şube içini çeşitli bölümlere ayırarak her bölümü kendi yaş sınıfına göre tasarlıyor. Starbucks ise dünyada deneyimsel inovasyonun öncüsü durumunda. Starbucks?a gittiğinizde içecek ve yiyecek dışında size kendinizi özel hissettirecek bir çok özellik sunuluyor. Oturduğunuz koltuklar, ortamda kullanılan renkler, ortamın ferahlığı, bir kahve alarak saatlerce özgürce oturabilme olanağı, çalışanların güler yüzlü olması ve ürünü alırken size isminiz ile hitap etmeleri, özel ihtiyaç alanlarının farklı dizaynı gibi sizden ekstra bir maliyet almadan farklı seçenekleri sizinle buluşturuyor. Starbucks?ın sahip olduğu müşteri kitlesini düşünürsek bu müşteri kitlesini hiçbir reklam çalışması gerçekleştirmeden (Son zamanlarda yaptıkları küçük reklamları saymazsak) koruyor. Alışveriş merkezlerini düşünelim. Özellikle elektronik bölümlerde bir çok farklı ürünü satın almadan test edebiliyorsunuz. Sinema sistemleri, playstationlar gibi birçok ürünü satın alma gereksinimi duymadan kullanabiliyorsunuz. Günümüzde rekabetin sınır tanımadığı bir ortamda markaların akıllarda yer edebilmeleri için farklı stratejiler uygulamaları gerekiyor.

Sıradan olunduğunda yok olmak veya ciddi anlamda küçülmeler yaşamak markaların karşısına çıkabilecek en büyük tehlike. Bunun yanında deneyim inovasyonu küçük projeler şeklinde de olabiliyor. HSBC? nin yaptığı bir uygulama şu şekildeydi. HSBC ile giydirilmiş belirli sayıda taksi piyasaya sürülüyor. O taksiye bindiğinizde eğer HSBC kartınız var ise bunu şoföre gösteriyorsunuz ve taksi sizi istediğiniz yere kadar ücretsiz götürüyor. Markalar bu şekilde bir çalışma ile hem dünya piyasasından örnek gösterilecek bir davranışa imza atıyorlar hem de ulaştığı kitleden çok daha net bir marka bilinci yaratıyorlar. Günümüzde birçok firma marka bilinirliğini arttırmak için reklam faaliyetlerine ciddi harcamalar yapmakta. Bu harcamalar içerisinden ayrılacak küçük bir bütçe ile farklı çalışmalar yapıp müşterilerin hafızasında marka kalıcı hale getirilebilir. Bu tarz çalışmalar ile müşteri kendisini özel hissetmenin yanında, marka ile kendisi arasına bir aidiyet duygusu da katıyor. Birçok inovasyon çeşidinin arasında deneyimsel inovasyonun hem farklı olmaya katkı sağladığını hem de müşteri kitlesine markayı daha net bir şekilde ulaştırdığını düşünüyorum. Firmalar bu tarz çalışmalar gerçekleştirmek için bünyelerinde özel ekipler kuruyor. Ülkemizde ise bu şekilde marka çalışmaları yeni yeni yerleşiyor. Dünya ile rekabet edebilmek için firmalar ellerini çabuk tutmalılar.