Coca-Cola?nın genel duruşuyla ve dağıtım kanalıyla ilgili daha önce de biraz genel bir yazı yazmıştım. Okumak isteyenler ?Her zaman, her  yerde Coca Cola ? linkini tıklayarak okuyabilirler. Daha önce de bahsetmiştim; Coca-Cola; kolayı insanların yaşamak isteyecekleri bir hayatla ilişkilendiriyor. Bu da küresel bir şirket olmalarına rağmen yerel bir yol izlemelerine olanak veriyor. Bu sayede ürünü alan tüketici, ürünü isteyerek, satıcılardan talep ederek kendilerine doğru bir akım yaratıyor.

Mutluluk? konseptiyle faaliyet gösterdiği bölgelerde kendini yerelleştiriyor ve insanları neyin mutlu ettiğini tahmin etmekle yetinmiyor. İnsanların bazı yerlerde aile ilişkileriyle, bazı yerlerde saygınlıkla, bazı yerlerde özgürlükle  mutlu olduğunu görüp ürününü tutarlı bir şekilde bununla ilişkilendiriyor.

Son reklam filminde ise ?Coca-Cola başka bir şey  yapsaydı, ne yapıyor olurdu ? ? konseptiyle özde mutluluk konseptinden tamamen uzaklaşmasa da bence marka algısına başka bir boyut kazandırdı. Bir anlamda bu reklam filmiyle bir bedenden tamamen sıyrıldı. Coca-Cola dünyanın en sevilen içeceği ama başka bir şey olsaydı, şimdi ne yapıyor olurdu diyerek; tüketicisinin en temel duygusal öğelerinin bir çoğunda  kendini konumlandırdı.  İnsanları sevdikleriyle buluşturan, eğlenceli, en güzel duyguların tercümanı, tüm ateşleri söndüren yani bir anlamda serinleten bir şey olarak çoklu bir portre çizdi. Bunun yanı sıra her zaman ki gibi mutluluğu merkeze alarak ?Coca-Cola başka bir şey yapsaydı da içinde mutluluk hep varolurdu. ? diyerek ” Mutluluk “ söylemini de tutarlı bir şekilde yineledi.

Coca Cola varolan markalar içerisinde tüketicileriyle en iyi şekilde konuşan markalardan bir tanesi, sizi aşağıdaki reklam metiniyle ve harika reklam filmiyle baş başa bırakıyorum.

Murat DURAK

 

Coca-Cola başka bir şey  yapsaydı, ne yapıyor olurdu ? Yine insanları sevdikleriyle bir araya getirirdi, işi taşımak olsaydı bir şeyleri eğlenceyi taşırdı ordan oraya, tüm güzel duygulara tercüman olurdu hep olduğu gibi, görevi söndürmek olsaydı her ateşi hiç bir ateş kaçamazdı ondan, Coca-Cola başka bir şey yapsaydı da içinde mutluluk hep varolurdu.