Gündemden fazlasıyla sıkıldığım için size beğendiğim reklamlardan birini seçeyim ve hakkında yazayım dedim. Konumuz Axe.

Axe’ın pazara girdiği ilk günden beri ülkemizde vurgulanan yönü maskülenliği, hayalleri gerçekleştirmeye yardım edişi. Bu minvalde hazırlanan çalışmalarında öyle ileri bir boyuta ulaştılar ki Axe ile uzaya gitmek bile mümkün oldu (bkz: Axe Apollo Lansman Kampanyası).

Dahası, Axe’ın kuruluşundan beri sahip olduğu “erkeklerin daimi ve en güvenilir wingmani” imajı Türkiye’deki reklam serisinde de kendini gösterdi. Ve sevimli bir reklam serisi bu. Bayağı “erkek erkek” bir seri. #adamgibiseri

http://youtu.be/PjzGaSQX0iU

Ben de herkes kadar bu reklamları sevimli buluyorum fakat asıl bahsetmek istediğim reklam 2012’de çekilen; Axe’ın hayatı boyunca sahip olduğu yegane romantik içerikli reklamı: Susan Glenn.

Ne yazık ki ülkemizde pek de bilinen bir reklam değil bu. Öyle erkek erkek bir reklam da değil. Tam da bu yüzden önemli bir reklam.

http://youtu.be/YRB0i9-AUQs

Reklamda dış sebrandtalks-fear-no-susan-glenn-tepe-gorselisimiz ve başrolümüz Kiefer Sutherland. Kendisine aşinalığı 24 (evet, Jack Bauer) ile sınırlı olan neslimiz için pek de öyle romans adamı gibi durmuyor açıkçası. Sutherland konuşmaya başlıyor ve yıllar öncesine götürüyor bizi.

Okul koridorundayız ve O’na doğru yürüyoruz; o, Susan Glenn. Sutherland öyle bir anlatıyor ki Susan Glenn’i; her kadın öyle anlatılmak ister.

Reklamın içeriği zaten Susan Glenn nasıl inanılmazdı ve önemliydi benim için, kalbim ağzıma geliyordu, nefes almayı unutuyordum onu görünce, diğer tüm güzel kızlar “eeeh”lik bir hale geliyordu, o etrafımdayken dünya bir başka dönüyordu vb. diye özetlenebilir.

Vurucu kısım ise sonunda geliyor Susan Glenn ve ben hiçbir zaman bir şey yaşamadık; zamanı geri alabilsem her şeyi daha farklı yapardım diyor ve bitiriyor Sutherland.

Reklamın sonunda da Fear No Susan Glenn yazısını görüyoruz;ki kampanyanın mottosu da oluyor aynı zamanda.

Peki Axe neden her zamanki imajını vurgulamak; erkeğin kadınlar üzerindeki etkisini gösteren kaslı kaslı bir reklam yapmak yerine; doğru kadının erkek üzerinde olan etkisini gösteren bir reklam çekme gereği duydu?

Pek romantik bir sebebi yok ne yazık ki; Axe, tüketici kitlesinin artık bu liseli gibi gelen vaatleri değil de daha kendinden emin, bağımsız, saygı duyulan bir imajı satın almak istediğini gördü ve ona göre davrandı.

Reklamdaki oyuncu seçiminin de Axe pazarını düşündüğümüzde çok bilinçli yapıldığını görüyoruz. Çünkü; bizim jenerasyon için Sutherland eşittir Jack Bauer ve her türlü korkusuz, yıkılmaz, inanılmaz bir adam. Ama, Susan Glenn’i görünce cesaretini toplayıp konuşamayan da aynı adam. Tanrılaştırdığımız adamın “o kız” karşısında lâl kesilmesini görüyoruz. Bu Jack Bauer’e oluyorsa herkese olabilir gibi yan bir mesaj alıyoruz. Çünkü, gerçekten de oluyor.

Peki bu kampanya Axe’a nasıl bir katkı sağladı? Raporlara baktığımızda; kampanya sonrası satışlar 2012 son çeyrek satışlarını geçmekle kalmayıp tüm yıl toplam satışlarını geçerek büyük bir başarıya ulaşıyor.  Sosyal mecralardaki etkilerinde de 10000’den fazla #SusanGlenn içeren tweet, pek çok görsel ve inanılmaz bir hızla yayılan reklam videosu yer alıyor.

Alelade hazırlanmış ve başarıya ulaşmış bir kampanya değildi bu. Reklam filminin çok öncesinde internette Susan Glenn tanımları oluşturulmaya başlandı, urbandictionary gibi yerlere bu tanımlar eklendi. Ve türlü görseller hazırlandı.Spike TV, BuzzFeed ve  MTV gibi markalarla bir çalışma içerisine girildi. Böylece, insanlarda Susan Glenn bilinirliği oluşturuldu.

Sonra da; Susan Glenn reklam filmi ortaya çıktı ve tüm bu bilinirlik Axe’a mal brandtalks-urbandictionary-susan-glenn-axeedildi.

Marka olarak verdiği sözden pek de şaşmadı Axe; yine sizin sadık wingmaniniz/eküriniz oldu ama herhangi biri için ya da tüm kızları kapmak için değil; kaçırmamanız gereken o kişi için oldu. Susan Glenn’inizden korkmayacaksanız bu Axe’la biraz daha mümkün dedi ve marka olarak kendisinin birden fazla boyutu olduğunu gösterdi.