Brand Talks’u düzenli takip eden okurlarımızın bildiği üzere 18-25 Haziran tarihlerinde davetlisi ve resmi medya destekçisi olduğumuz Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali’inde olacağız. Bu süreçte katıldığımız oturumlarda dinlediğimiz ilham verici bilgileri ve ödül alan işleri siz değerli okuyucularımızla ertesi gün özet olarak paylaşacağız.
Cannes Lions’taki ilk gözlemlerimiz organizasyon gerçekten çok düzenli ve başarılı. Öne çıkan noktaları belirtmek gerekirse;
- Kayıt, karşılama, yönlendirme ve güvenlik çok düzenli ve ilgili
- Katılacak bizim gibi platformların bilgileri ilgili şirketlerin PR yöneticileriyle paylaşılmış ve bir kaçı dışında Türkiye’de olduğu gibi ekte basın bültenimiz var yayınlarsanız seviniriz ya da toplu bir mail yerine bire-bir iletişim kurularak ve değerli bilgi verilerek oturumlara veya bire-bir görüşmelere davet ediliyor.
- Yarattıkları iki şahane akıllı telefon uygulamalardan biriyle broşürle boğuşmak yerine her bir oturumu, saatlerini, içeriğini, konuşmacı özgeçmişlerini ve oturum yerlerini görebiliyorsunuz, sunumların yanına notlar alabiliyor ve kendi ajandanızı işaretleyerek hızlıca oluşturabiliyorsunuz. İkinci akıllı telefon uygulamasında ise katılımcı kimlik numaranızı girerek etkinlikte tanışmak istediğiniz kişilere tanışma isteği yollayıp iş ortaklığı veya bilgi almak için kendisiyle görüşme ayarlayabiliyorsunuz.
- Benim için güzel olan taraflardan biri ise organizasyonun hemen yanındaki plaj gidip yarım saat yüzüp tekrar oturumlara devam edebiliyorsunuz J
Dünkü oturuma dönersek (18 Haziran 2016 ) bu eşsiz organizasyonun Health yani sağlık ile ilgili bölümünün ilk günüydü. (Organizasyon Health, Inovation ve Entertainment olarak 3 bölüme ayrılıyor) Tüm oturumları katip gibi tek tek yazmak yerine sizin için önemli olabileceğini düşündüğümüz noktaları paylaşacağız.
İlk günün oturumları genel olarak sizin için şubat ayında dünyanın ön gelen trend raporlarından derlediğimiz 2016 Pazarlama Trendleri sunumundaki konular ve bu yönde yapılmış işlere paralel olan oturumlar ve sunumlar vardı. Sizin için şubat ayında derlediğimiz sunuma şu linkten tekrar ulaşabilirsiniz.
- İçeriklerin Yönü
- Giyilebilir Teknolojiler ve “Internet of Things”
- Konum Bazlı Servisler
- Veri İzleme ve Sadakat Çalışmaları
- İçerik Derleme
- Markalarla Daha Yakın İletişim
Bizim için en ilgi çekici oturumlardan biri Welcome to the World of Healthcraft oldu. Sunumda; DNA analizi ile yaşamsal risklerin tahmini, elde edilen verilerle yaşam stilinin(beslenme, uyuma ve stres v.b) risklerin cihazlarla takibi ve daha iyi bir yaşam için önerilerin sunulacağı bir kişisel asistanın olacağı bir yakın gelecek anlatıldı. Bu tür geçmiş ve mevcut zaman verilerinin derlenip izlenmesi, yorumlanması ve tahminlerin oluşturulması ile hem insanların hayat standardının arttırılması hem de başta sağlık, ilaç, sigorta sektörü olmak üzere bir çok şirket için insani fayda bazlı iş fırsatları barındırıyor. Buna paralel olarak girmeyi tercih ettiğimiz bir çok oturumda verileri izleme, yorumlama, cihazlar arası veri alışverişini mümkün kılan yapılar yaratma ve bunları insanı ve ticari faydaya dönüştürmek hem ilk günün hem de diğer günlerin en önemli konularından biri olduğunu ve olacağını düşünüyoruz.
Ayrıca oturumlar ile ilgili önemli bazı noktaların derlendiği bir video’yu ve Grand Prix alan işleri aşağıda bulabilirsiniz.
Lions Health’de bu yıl üç iş Grand Prix’ye değer görüldü. Bu ödüllerin biri Buenos Aires’e diğer ikisini ise Londra merkezli reklam ajanslarına gitti.
#ManBoobs4Boobs
Meme kanseri hakkında farkındalık yaratmayı amaçlayan ve aldığı sonuçlarla da bunu başaran #ManBoobs4Boobs kampanyası Grand Prix For Good ödülünün sahibi oldu. Manboobs, Lions Health’de altı kısa liste ve iki Altın Aslan aldı.
The Alphabet Of Illiteracy – #ProjectLiteracy
Lions Health’in iki bölümünden biri olan Health And Wellness’ta ise Grand Prix’i FCB INFERNO London aldı. Tüm dünyada toplam nüfusu 757 milyonu bulan okuma yazma bilmeyenleri hedef alan proje “Project Literacy” Grand Prix ve Altın Aslan aldı.
Philips Breathless Choir
Lions Health 2016’nın üçüncü Grand Prix’siyse Pharma bölümünde Breathless Choir ile Ogilvy&Mather London’a verildi. Solunum problemi yaşayan 18 kişiyi dünyaca ünlü koro şefi Gareth Malone’la buluşturan Breathless Choir Grand Prix’nin yanı sıra bir Bronz, dört Gümüş ve iki Altın Aslan’ın sahibi oldu.
Yorum Yok